پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



افزایش طول عمر زندگی مشترک
نوشته شده در چهار شنبه 29 بهمن 1393
بازدید : 588
نویسنده : حسن عباسی

 

 رعایت برخی نکات در افزایش طول عمر زندگی مشترک مهم و ضروری است.

افزایش طول عمر زندگی مشترک


 
1 - انعطاف‌پذیری مناسب زوج در رابطه

 یکی از شاخصه‌های هوش اجتماعی است که تطابق فرد با زندگی اجتماعی را بیشتر می‌کند و انعطاف‌ ناپذیری باعث کوتاه شدن عمر زندگی مشترک می‌شود.

 2 - صداقت که باید دوطرفه باشد 

یعنی هر یک از طرفین باید زمینه صداقت را فراهم کند و بعد انتظار رفتار صادقانه از طرف مقابل داشته باشد. صداقت و رفتار صادقانه یک «باید» است اما بی‌صداقتی معمولا ناشی از ترس و گاهی برای حفظ منافع است و در بحث ما، نداشتن صداقت ناشی از ترس است که دردسرساز می‌شود.

خیلی از زوج‌ها یکدیگر را محدود یا تهدید می‌کنند و وقتی همسرشان آن رفتار را دور از چشمشان انجام داد، او را به نداشتن صداقت متهم می‌کنند!!!

3 - جرات مند بودن زوج

مساله بعدی است که بسیار برای زوج‌ها ضرورت دارد؛ آنها باید یاد بگیرند احساسشان را به نحوی سالم مطرح، دیدگاهشان را بیان و نظر مخالف یا موافقشان را به شیوه‌ای صحیح اعلام کنند!!

زندگی مشترک در ابتدا، با تمام سختی‌هایی که برای انتخاب همسر دارد، بسیار آسان است اما اگر از یک زندگی مراقبت نشود، قطعا آسیب خواهد دید!!

این مراقبت باید به صورت دوطرفه باشد؛ هر دو طرف باید مراقب رفتار خودشان و احساس طرف مقابل باشند و بدانند هر دو مسئول حفاظت از زندگی مشترکشان هستند. 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 549
نویسنده : حسن عباسی

زمان لازم است تا زندگی زناشویی تازه‌نفس ؛نفس بگیرد!

زندگی زناشویی تازه‌نفس، نیاز دارد به آن زمان لازم را بدهیم تا «نفس» بگیرد و بتواند از پس مشکلاتش بربیاید. کمتر کسی با ماشینی که همین امروز تحویل گرفته و صفر کیلومتر است، به دل جاده یخبندان می‌زند. اما خیلی از ما توقع داریم با شریکی که تازه وارد زندگیمان شده و صفر کیلومتر است بتوانیم به دل زندگی بزنیم و به هیچ مشکلی هم برنخوریم.

 زناشویی تازه‌نفس

 برای تحویل گرفتن ماشین به نمایندگی فروش رفتیم. یک ماشین صفر و تر و تمیز را به ما نشان دادند. بدنه سفید‌رنگش، خالی از هر‌گونه زدگی و رنگ‌ریختگی بود. تودوزی سالم و بدون کوچک‌ترین لک آن، وسوسه رانندگی را در من بیشتر می‌کرد.

خرید اولین ماشین زندگی، شاید لذتبخش‌تر از خرید ماشین‌های بعدی باشد، حتی اگر با کمک قرض و قسط، ساده‌ترین ماشین بازار را خریداری کنیم. وقتی سوئیچ را به دستم دادند و پشت ماشین نشستم تا حرکت کنم، جمله‌ای از مسئول تحویل ماشین شنیدم که ذهن مرا به خود مشغول کرد. او گفت: می‌دانی که ماشین زمان می‌برد تا آب‌بندی شود، خیلی با سرعت نرو، چند روزی راه‌های کوتاه را انتخاب کن و سعی کن به جاده نروی تا ماشین نفس بگیرد!

 حرف‌هایش مرا یاد خبری انداخت که چند وقت پیش در مورد آمار بالای طلاق در دو سال اول زندگی مشترک خوانده بودم. زندگی‌هایی که زن و شوهر مثل تمام وسایل خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، از آکبند درآمده‌اند و نوی نو هستند. خودشان، احساسشان و بی‌تجربگی‌شان. یاد روزهای اول زندگی مشترک خودم افتادم که در کنار تمام زیبایی‌هایش، مشکلات و ناهماهنگی‌های زیادی آزارم می‌داد.

مثل فیلم‌هایی که در دور تند قرار می‌گیرند، زندگی و درددل‌های دوستانم در اوایل ازدواجشان از مقابل چشمانم گذشت. آنهایی که حتی تا مرز جدایی پیش رفتند اما بعد از آشتی و تلاش دوباره، سال‌هاست که بدون مشکل شدید، بخوبی با هم زندگی می‌کنند.

زندگی زناشویی تازه‌نفس، نیاز دارد به آن زمان لازم را بدهیم تا «نفس» بگیرد و بتواند از پس مشکلاتش بربیاید. کمتر کسی با ماشینی که همین امروز تحویل گرفته و صفر کیلومتر است، به دل جاده یخبندان می‌زند. اما خیلی از ما توقع داریم با شریکی که تازه وارد زندگیمان شده و صفر کیلومتر است بتوانیم به دل زندگی بزنیم و به هیچ مشکلی هم برنخوریم.

این خطای شناختی باعث می‌شود در هنگام رویارویی با مشکلات، به جای آن‌که آنها را طبیعی قلمداد کنیم، به انتخابمان شک کرده و گمان کنیم به آخر خط رسیده‌ایم. اما زوج‌های جوان باید بدانند که زندگی مشترک مانند ماشینی است که تازه آن را تحویل گرفته‌اند. نیاز به آب‌بندی دارد و صبوری بیشتر تا بتوانند باهم به تفاهم برسند.

زمان لازم است تا زندگی زناشویی تازه‌نفس ؛نفس بگیرد!

اگر تازه ازدواج کرده‌اید، برای آن‌که زندگی مشترکتان نفسی بگیرد، باید چند ماه و یا حتی چند سال به خودتان فرصت دهید. خیلی زود با سرعت بالا نروید و حوصله داشته باشید. می‌توانید برای این‌که زندگی‌تان آبگیری شود، از چند راهکار ساده استفاده کنید.

ذره‌بین‌تان را بردارید

شما قبل از آن‌که تخت گاز برانید، باید بتوانید مرکبتان را بشناسید، دقت کرده‌اید برخی ماشین‌ها نقطه کلاج متفاوتی دارند و حتی راننده‌های حرفه‌ای هم ممکن است چند دقیقه اول را صرف شناختن آن کنند! شما هم باید همسرتان و نوع ارتباطتان را شناسایی کنید.

برای این شناخت چند سوال روز خواستگاری و رفت و آمد‌های دوران نامزدی کافی نیست. قدیمی‌ها می‌گویند تا زیر یک سقف نروی، نمی‌توانی طرف مقابل را خوب و کافی بشناسی. پس بعد از این‌که زندگی‌تان به صورت واقعی آغاز شد، سعی کنید یکدیگر را خوب بشناسید.

شناخت هیجان‌ها، احساسات، ترجیح‌ها و حتی نوع منطق و تصمیم‌گیری‌های طرف مقابل می‌تواند زندگی‌تان را خوب آب‌بندی کند.

اندکی صبر، سحر نزدیک است

مهم‌ترین چیزی که زن و شوهر‌های جوان باید به آن توجه کنند، صبر داشتن و زمان دادن به یکدیگر است. برخی از کنار آمدن‌ها در طول زمان ایجاد می‌شود. حتی وقتی یکدیگر را خوب می‌شناسید، درک تفاوت‌ها و سازگار شدن با آنها نیاز به زمان دارد که تنها شرط آن صبوری است.

زناشویی تازه‌نفس

 «من‌هایی که «نیم‌من» می‌شوند

یکی از چیزهایی که باعث استحکام زندگی زناشویی می‌شود، تبدیل «من» به «نیم‌من» است تا بتوانید یک «مای» کامل را بسازید. شما بعد از ازدواج باید از یک فرد بودن به یک جمع بودن تغییر ماهیت بدهید. دوران مجردی، روزهای تصمیمات و زندگی یک نفره است، اما بعد از ازدواج ورق برمی‌گردد.

این‌که بتوانید کنترل مرکب دو نفره‌‌تان را به دست بگیرید، یک مهارت است. اگر تنها سرنشین یک ماشین باشی، براحتی مسیر پیش رو را انتخاب می‌کنی، اما اگر دو نفر باهم قرار باشد تصمیم بگیرند که به کدام مقصد و از کدام راه بروند، کمی کار سخت می‌شود. برای آن‌که بتوانید انتخاب‌های دونفره داشته باشید، لازم است از نگاه همسرتان هم به موضوعات بنگرید.

اختلافات یواشکی

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید تا استوار شدن پایه‌های زندگی مشترکتان رعایت کنید، حل اختلافات در درون چهاردیواری دو نفره‌تان است. همان طور که صدای دعوایتان نباید از خانه بیرون برود، اختلافات و تعارضات‌تان مخصوصا در سال‌های اولیه باید به صورت یک راز بین خودتان باقی بماند.

حتی اگر بناچار باهم قهر هستید هم نباید اجازه دهید که والدین‌تان از این موضوع باخبر شوند، چه برسد به این‌که برای قهر، خانه را ترک کرده و به خانه پدری بروید.

مشورت و همفکری همیشه برای جوان‌ها لازم است اما بهتر است این کار با یک مشاور آگاه انجام شود و یا اگر از والدین پرسیده می‌شود، طوری نباشد که آنها متوجه بروز اختلاف بین شما شوند.

عروس و دامادی که تازه وارد خانواده همسر شده‌اند، نیاز به زمان دارند تا تبدیل به دختر و پسر آن خانواده شوند، پس در این زمان طلایی که همسرتان باید جایگاه خود را در قلب والدین شما به دست آورد، با گفتن اختلافاتی که در آینده حل خواهد شد، تصویر او را خراب نکنید.

 در یک کلام تا زندگی‌تان پا بگیرد و پایه‌هایش استوار شود، کمی دست به عصا راه بروید. این نهال تا به درختی تنومند تبدیل شود، نیاز به زمان و صبر و فکر دارد، پس مانند یک راننده حرفه‌ای، با ماشین صفر کیلومتر مدارا کنید تا بتوانید روزی با آن به دل جاده‌های یخبندان هم بزنید.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



رمز داشتن یک رابطه عاشقانه ماندگار وسالم چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 22 بهمن 1393
بازدید : 659
نویسنده : حسن عباسی

رمز داشتن یک رابطه عاشقانه ماندگار وسالم چیست؟

 

 بسیاری از ما که هم اکنون رابطه ای را شروع کرده ایم، آرزو داریم رابطه مان برای همیشه مثل امروز عاشقانه و صمیمانه باقی بماند؛ اما واقعیت این است که اغلب آرزوها نقش بر آب می شوند و تمام نقشه هایمان به هم می ریزند.

 

 روزها که از پی هم می گذرد، صمیمیت ها کمتر می شود و به جایی می رسد که دیگر یادمان نمی آید فردی که رو به روی ما نشسته، همان عشق چند سال پیشمان است! اشکال کار کجاست؟ آیا کلیدی برای باز کردن قفل معمای «داشتن روابطی سالم و ماندگار» وجود دارد؟!

 

 رمزهای ماندگاری یک رابطه عاشقانه

 

آیا به همسرتان اعتماد دارید؟
اعتماد، اولین و شاید مهم ترین عامل تعیین کننده موفقیت در یک رابطه و باقی ماندن در آن، در طی زمانی طولانی است. بدون اعتماد، هیچ یک از مواردی که در ادامه بحث به آن ها خواهیم پرداخت، معنا نخواهند داشت. از خودتان بپرسید: «آیا به همسرم اعتماد دارم؟

 

 آیا همسرم، فردی مورد اعتماد است؟ آیا می شود به او تکیه کرد؟»

 

 

 گاهی ما انتظار داریم علاوه بر این که دیگران به ما اعتماد دارند، همسرمان هم به ما اطمینان کامل داشته باشد، اما خود ما به فرد مقابلمان و حتی همسرمان اعتماد نداریم. اعتماد، اتفاقی دوطرفه است! به قلبتان رجوع کنید و دوباره از خودتان بپرسید: «چقدر به همسرم اعتماد دارم؟»

 

  آیا شما و همسرتان با هم صمیمی هستید؟
قبل از هرچیز بهتر است بدانید صمیمیت چهار جنبه دارد:

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



11 نیازی که مردان به زبان نمی اورند!
نوشته شده در شنبه 18 بهمن 1393
بازدید : 599
نویسنده : حسن عباسی

 

چیزهایی وجود دارد که مردها از شما می خواهند اما هیچ گاه در مورد آنها به شما چیزی نمی گویند. درک این موضوع که چرا نیازهای خود را به زبان نمی آورند می سخت به نظر می رسد،

 

  11 نیازی که مردان

 

 در صورتی که اگر در مورد آنها حرف بزنند هم برای شما و هم برای خودشان همه چیز خیلی ساده تر خواهد بود. یکی از دلایلی که آنها در مورد این مسائل حرف نمی زنند این است که فکر می کنند نیازی به گفتن آنها نیست و ما خودمان باید این چیزها را بدانیم. خوب، حالا ببینیم این خواسته ها چه چیزهایی هستند.

 

 1. احترام

 

یکی از مهمترین چیزهایی که آقایان در زندگی از خانم ها انتظار دارند احترام است.اگر شک دارید از همسرتان بپرسید و خواهید دید که چه جوابی به شما خواهد داد.

 

 این خواسته، با وجود اینکه شاید مهمترین خواسته یک مرد از زن زندگی اش باشد، از آن چیزهایی است که هیچ وقت در مورد آن حرفی به شما زده نمی شود. حالا این احترام چه چیزهایی را در بر می گیرد؟

 

 خیلی ساده است، احترام به افکار، عقاید، رفتار و احساسات آنها. این که فکر کنید آنها مهم هستند و این موضوع را در رفتارتان نیز نشان دهید.

 

 2. تحسین

 

چیزی که همراه با احترام باید وجود داشته باشد تحسین است. مردها عاشق تحسین شدن هستند، اما به یک شرط، این تعریف و تمجید باید واقعی باشد. آنها یک رادار مخفی دارند که هرنوع تعریف متملقانه و غیر صمیمی را کشف می کند.

 

 برای همین سعی کنید اگر می خواهید او را مورد تعریف و تمجید قرار دهید در مورد چیزهایی باشد که حقیقت دارند و واقعا در مورد او تحسین می کنید، در این صورت است که او را به روی ابرها خواهید برد.

 

  3. همراهی

 

مردها از همراهی زنی که برایش اهمیت قائل هستند لذت می برند. او دوست دارد


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 640
نویسنده : حسن عباسی

 

وقتی یک رابطه یا ازدواج بر هم می‌خورد هیچ‌وقت آسان نیست. دلیل این بر هم خوردن رابطه هر چه که باشد–و اینکه می‌خواسته‌اید یا نه– اتمام رابطه ممکن است کل زندگیتان را از این رو به آن رو کند و همه جور احساسات دردناک و پریشان‌کننده برایتان به ارمغان آورد.

 

اما برای کنار آمدن با این وضعیت دشوار و ادامه راهتان کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید. حتی می‌توانید از این تجربه درس بگیرید و به فردی قوی‌تر و هوشیارتر تبدیل شوید.

 

 طلاق

التیام یافتن بعد از بر هم خوردن رابطه یا طلاق

چرا حتی بااینکه رابطه‌تان دیگر آنقدرها خوب نیست، بر هم خوردن رابطه اینقدر دردناک است؟ طلاق و جدایی به این دلیل دردناک می باشد که نشانگر فقدان است و نه فقط از رابطه بلکه از آرزوها و تعهدات مشترک.

روابط عاشقانه با هیجانی وصف‌ناپذیر و امید به آینده شروع می‌شوند. وقتی چنین روابطی بر هم می‌خورند، دچار ناامیدی، استرس و فقدان شدید می‌شویم.

طلاق و جدایی ما را به ورطه‌ای نامعلوم می‌کشاند. همه چیز بر هم می‌خورد:برنامه زندگی و مسئولیت‌هایتان، خانه‌تان، روابط خانوادگی و دوستی‌هایتان و حتی هویت تان.

می‌کشاند. همه چیز بر هم می‌خورد:  برنامه زندگی و مسئولیت‌هایتان، خانه‌تان، روابط خانوادگی و دوستی‌هایتان و حتی هویت تان.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



نوشته شده در یک شنبه 14 بهمن 1393
بازدید : 713
نویسنده : حسن عباسی

به زوج ها توصیه می کنم از دستش ندین :

  کیفیت هیجانی مهمترین نیاز برای تداوم رابطه است و می تواند رضایت زناشویی را پیش بینی کند. کیفیت هیجانی روابط زن و شوهر یکی از علائم رضایتمندی یا ناراضی بودن از رابطه زن و شوهر است که در جهت بهبود آن می توان فعالیتهای مختلف انجام داد.

 رابطه هیجانی همسران,رضایت زناشویی , ارتباطات زن و شوهر

  در ارتباطات زن و شوهر علاوه بر ارتباطات کلامی و آشکار آنها، کیفیت هیجانی ارتباطات ، زبان بدن، ایماء و اشارات نیز تاثیر بسزایی در جهت دهی روابط شان دارد.

 یعنی همان گونه که نحوه ارتباطات کلامی و گفت و گو های مشخص آنها در ارتباط تاثیر گذار است نوع ارتباط غیر کلامی، نگاه ها و حرکاتشان نیز در کیفیت ارتباط آنها موثر است و به این گونه رفتارها زبان بدن گفته می شود . دقت در این گونه حرکات در ارتباط زن و شوهر به زیبایی رابطه آن منتهی می شود.

صمیمیت و عطوفت در رفتار و نگاه زن و شوهر مشخص کننده کیفیت رابطه است. با هم بودن و وقت گذاشتن عامل دیگری برای پیوندهای عاطفی قوی آنهاست. به عنوان مثال " ما روزی نیم ساعت با یکدیگر صحبت می کنیم و درمورد خواسته ها و علائق خود با داشتن دیدگاه مثبت از وجود یکدیگر لذت بیشتری می بریم".

همراه با رفتارهای مشخص و واضح ، نوع نگاه و صدا نیز می تواند رابطه آنها را شیرین تر کند به عنوان مثال نگاه های محبت آمیز و صدای دلنشین، کیفیت این رابطه خوب را دو چندان می کند.لذا رابطه هیجانی زن و شوهر دارای نشانه های منفی و ناخوشایند یا مثبت و خوشایند است که در رضایت مندی و شادابی و یا عدم رضایت مندی و دل آزردگی آنها از زندگی شان تاثیرگذار است.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



دو قدم برای داشتن یک زندگی عاشقانه
نوشته شده در پنج شنبه 12 بهمن 1393
بازدید : 655
نویسنده : حسن عباسی

 

 زندگی عاشقانه

 

1 - ابتدا خود را بشناسید و شدت نیازهای مختلف را در خود تعیین کنید

 

با خود فکر کنید کدام نیاز در شما قوی تر است و کدام نیاز از شدت کمتری برخوردار است. ممکن است نیاز شما به استقلال در اولویت باشد. در کسی دیگر نیاز به پیشرفت، نیاز به تفریح یا نیاز به ارتباطات اجتماعی اولویت داشته باشد و کسی دیگر خواهان همراهی همیشگی و حمایت شدن باشد.

 

این نیازها را بشناسید و به آنها اشراف داشته باشید. پاسخ دادن به این نیازها مسیر زندگی شما را مشخص می کند و همه تلاش های جزئی و کلی زندگی شما را در مسیر خود هدایت می کند.

 

2 - قدم دوم شناخت نیازهای همسر آینده تان است

 

باید با کمک خودش به شدت نیازهایش پی ببرید. نیازهای همسر آینده شما چیست؟ آیا با نیازهای شما همسو است؟ آیا اولویت بندی هایتان یکسان یا مشابه است؟ خوشبختی وقتی حاصل می شود که شما هم نیازهای همسو داشته باشید و هم اولویت های نزدیک به هم.
 
چه ازدواجی موفق تر است؟

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



چگونه می توان ازدواج شادی داشت؟
نوشته شده در پنج شنبه 13 بهمن 1393
بازدید : 593
نویسنده : حسن عباسی

 

چگونه می توان ازدواج شادی داشت,خیلی‌ها تصوری دور از واقعیت از ازدواج دارند و فکر می‌کنند بعد از ازدواج وارد قصری رویایی می‌شوند،

 چگونه می توان ازدواج شادی داشت؟

در صورتی‌که قبل از ازدواج باید بدانند با ازدواج مسئولیت یک زندگی را به‌عنوان «زن زندگی مشترک» یا «مرد زندگی مشترک» به عهده می‌گیرند و مسئولیت‌هایشان بیشتر می‌شود.

 بنابراین بهتر است چشم‌بسته و بدون آگاهی وارد زندگی مشترک نشوند تا خود آمادگی لازم را برای اتفاق‌های پیش‌بینی نشده زندگی داشته باشد.

 برای آمادگی قبل از ازدواج لازم است فرد هدفش را از زندگی مشترک مشخص کند و به این ترتیب است که می‌تواند زندگی مشترک آرام‌تری داشته باشد. بدیهی است وقتی فرد در کنار همسرش آرامش داشته باشد، می‌تواند زندگی شادی را هم تجربه کند.

 همین که افراد در درجه اول نسبت به خودشان و خواسته‌هایشان آگاهی داشته باشند و در درجه بعد بتوانند شناخت خوبی نسبت به طرف مقابل پیدا کنند و با کمک هم خواسته‌هایشان را برآورده کنند، زندگی مشترک شادی را تجربه خواهند کرد.

 هر قدر شما خود آگاهی بیشتر و دانش کافی از ازدواج و خواسته‌هایتان داشته باشید، احتمال گزینش همسر مناسب و عملی شدن خواسته‌ها در زندگی مشترک بیشتر شده و آرامش و نشاط بیشتری را کنار همسرتان تجربه خواهید کرد.

 چطور خودمان را بشناسیم؟
منظور از خودآگاهی این است که افراد بتوانند شناخت درستی از خود داشته باشند یا با کمک افراد پخته و باتجربه که در مواقع حساس زندگی خود تصمیم‌های درستی می‌گیرند، به این شناخت برسند و تصمیم درستی بگیرند.

 

:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



به فکر چاره برای همسران متوهم باشید!
نوشته شده در پنج شنبه 11 بهمن 1393
بازدید : 631
نویسنده : حسن عباسی

 

برخی همسران در مورد همسرانشان دچار شک و تردید و توهم خیانت هستند و همیشه احساس می کنند در معرض خیانت همسرشان قرار دارند و احساس ترس و تهدید می کنند

  همسران متوهم

متخصص اعصاب و روان هشدار داد: تجسس و کنجکاوی های همسران نسبت به یکدیگر موجب ایجاد نگرانی های دائمی،اضطراب و به تدریج منجر به خشم و نفرت خواهد شد.

دکتر فربد فدائی  تأکید کرد: در مورد تجسس همسران در احوال یکدیگر، تمایل به این که فرد از همه مسائل اطرافیان سر در آورد و این احساس که شاید دیگران موضوعاتی را از وی پنهان می کنند یا دروغ می گویند و به وی خیانت می ورزند گفتنی بسیار است.

عامل اول/ فرافکنی
وی ادامه داد: مهم تر از همه آن که وقتی افراد عادی درباره دیگری صحبت می کنند، عمومأ بیش از آن که درباره فرد دیگر اطلاعاتی به دست دهند در مورد خود به صورت نا دانسته اطلاعاتی در اختیار دیگری می گذارند و این همان وضعیتی است که در علوم رفتاری “فرافکنی” نامیده می شود.

مدیرگروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: یعنی فرد دیدگاه ها، خواسته ها و یا ترس هایی را که خودش دارد و برای خود و دیگری ناپسندیدنی و نامطلوب را به صورت ناخودآگاه به دیگری نسبت می دهد.
وی همچنین افزود: حال به دنبال آن فردی که تمایل به خیانت به همسرش را دارد با فرافکنی احساس می کند iهمسرش هم قصد خیانت به او را دارد.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



عشق مقدمه ای ضروری برای ازدواج است
نوشته شده در پنج شنبه 10 بهمن 1393
بازدید : 625
نویسنده : حسن عباسی

 

هرچند داشتن علاقه به تنهایی ضامن خوشبختی نیست  و برای داشتن زندگی مشترک باید معیارهای زیادی مانند هم کفو بودن در زمینه های اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و ... بین دختر و پسر و خانواده هایشان وجود داشته باشد چراکه در غیر این صورت، عشق در سایه اختلافات اساسی هر روز کمرنگ تر خواهد شد و زندگی مشترک به سرانجامی غیر از شکست نخواهد رسید،

 

اما علاقه بین زن و شوهر هم یکی از عوامل مهم برای تحمل سختی ها و درک احساس خوشبختی در زندگی مشترک است.

 

 

 

عشق

 

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



اشتباهاتی که باعث تیره شدن روابط زناشویی میشود
نوشته شده در پنج شنبه 9 بهمن 1393
بازدید : 586
نویسنده : حسن عباسی

 

 در این مطلب به اشتباه‌هایی که ممکن است روابط زناشویی‌تان را تیره و تار کند می پردازیم.

  تیره شدن روابط زناشویی 

خطای شماره 1 :ذهن‌خوانی

به ذهن‌تان نمک بپاشید!

نه‌تنها هنری نیست که خودمان را در ذهن دیگران بدانیم و از رفتار یا گفتارشان به اعماق ذهن‌شان پی ببریم که خیلی هم خطرناک است اگر اجازه دهیم در ذهن‌مان چنین خطایی شکل بگیرد. در مسائل زناشویی البته چون آدم‌ها سخت‌تر از هر موضوع دیگری مسائل‌شان را به زبان می‌آورند، احتمال بروز این خطا بیشتر هم می‌شود. 

مثال : کامران متوجه می‌شود همسرش لیلا امشب مثل شب‌های دیگر نیست. انگار چیزی ذهنش را مشغول کرده. اشتیاق همیشه را از خودش نشان نمی‌دهد و تمرکز ندارد. فکر می‌کند رابطه امشب‌شان بیشتر از سر عادت است و نه یک رابطه پرشور و احساس.

ذهنش شروع می‌کند به جست‌وجو. چه چیزی ممکن است باعث این حواس‌پرتی او شده باشد؟ یادش می‌آید آنها دیشب به ‌مهمانی عروسی دوستش رفته بودند. بلافاصله نتیجه می‌گیرد لیلا حتما با دیدن شوهر پولدار دوستش، زندگی آنها را با زندگی خودشان مقایسه کرده و ذهنش خراب شده. پیش خودش می‌گوید دیگر نباید اجازه بدهد لیلا با آن دوستش ارتباط داشته باشد و بعد متاسف می‌شود که چقدر لیلا زود تحت تاثیر دیگران قرار می‌گیرد!

به همسرتان برچسب نزنید!

:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



نوشته شده در پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 674
نویسنده : حسن عباسی

آیت الله جوادی آملی:

حجاب زن و دختر مربوط به خود او نیست که بگوید من از حق خود گذشتم و نمیخواهم چادر سر کنم،

مربوط به مرد نیست که بگوید من راضیم که همسر و دخترم چادر سر نکند،

بلکه حجاب زن حقی الهی است و حرمت و حیثیت زن به عنوان حق الله مطرح است

و زن به عنوان امین حق الله از نظر قرآن مطرح است

و حجاب زن امری ست اجتماعی، نه فردی

و حق خدا باید ادا شود تا هم فرد از خطرات موجود در جامعه حفظ شود


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , ,



لیاقتش را داشته ام؟!
نوشته شده در پنج شنبه 2 بهمن 1393
بازدید : 786
نویسنده : حسن عباسی

اگر خدا بهت فرمود که:
" لیاقت شهـــــــــــادت را نـــــداری
...!"

 بگــــــــــــــــــــو :
 مگر آنچه را که تا بحال به من داده ای لیاقتش را داشته ام!؟
کدام نعمت تو را من لیاقت داشتـــــــه ام که این یکی را داشتـــــه باشم؟!
مگر تو تا بحال در بذل نعمت هایت به لیاقت من نگاه می کردی؟!
ای دهنــــــــــده یِ نعمتهایِ بی منت...

لذت شهادت از نگاه آیت الله بهجت:
آنهايي که شهيد شدند، آنهايي که شهيد داده اند، در راه خدا رفته اند و در راه خدا بوده اند...
و خــــــــدا مي داند چه تاجي به ســــــــر اينها- بالفعل- گذاشتـــــــــه شده...
 ولو بعضي ها نمي بينند مگر بعد از اينکه از اين نشأت بروند....
اللهم ارزقنـــــــــــا توفیق الشهادت...


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , ,



نماز گشایش مشکل ازدواج
نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1393
بازدید : 787
نویسنده : حسن عباسی

پیامبر اكرم (صل الله علیه و آله) :
با  زن به خاطر ۴ چیز ازدواج می شود :
مال و ثروتش ، زیبایی اش ، دینداری اش و اصل و نسب خانواده اش...
و تو با زنان مُتــــــَدَیِن ازدواج كن..
(كنز العمال . ح44602)

 

هرکس این عمل را انجام دهد هر آنچه از خدا خواسته به او داده خواهد شد.
از حضرت علی (ع) روایت شده است که حضرت نمازی را برای کسانی که قصد ازدواج دارند و میخواهند همسر خوبی اختیار کنند بیان فرمودند :
دو رکعت نماز که در هر رکعت بعد از سوره حمد سوره مبارکه یاسین خوانده شود و بعد از نماز 100 مرتبه بگوید ((الحمدلله)) و سپس بگوید:
اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَةً صَالِحَةً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَاحَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا اَسئله و لا اَجدُ اِلّا مامنَنتَ وَاَعطَیت
سپس حضرت فرمود: هرکس این عمل را انجام دهد هر آنچه از خدا خواسته به او داده خواهد شد.
 این نماز از مجربات است و  مرحوم محدث نوری (ره)  می فرمایند: این نماز را به چند نفر سفارش کردم بعد از انجام آن از ازدواج خویش راضی بودند.(askdin.com)

 

خانمهافقط نمازروبخونند،نیازی به خوندن دعای بعدازنمازنیست

http://chadorkhaki2.blogfa.com


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



بانو...
نوشته شده در پنج شنبه 25 دی 1393
بازدید : 575
نویسنده : حسن عباسی

بانـــــــــــو!..
جامـــــه ي تــــوســـت امــــا...

جــــامعـــــــه ي مـــــا را مــــــي ســــازد...
جامـــــه ات را جمـــــع کــــن،جامعــــــه در خطــــــر است!

چـــــــــــــــــادر تو تلافی غروبی است...
که در آن روز به زور چــــــــــــــادر ازسر زنـــــــــــان حرم پیامبــــــــــر می کشیدند...
چــــــــادر تو میراث خون دلهای خیمه نشینــــــان ظهــــر عاشوراست ..
و چادر سرکردنت به همین سادگی انتقام کربــلا ست.....
چــــــــــــــــــادر سه نقطـــــــــه دارد....
همان سه نقطه ای که فرق است بین پوشیدگی و پوسیدگی!

chadorkhaki2.blogfa.com


:: موضوعات مرتبط: ولایت فقیه , جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , ,



بازدید : 757
نویسنده : حسن عباسی
عشق هاي خياباني اشك هاي پشيماني

با " دوستت دارم" ، " از شما خوشم آمده "، " تو همان مرد یا زن رویاهایم هستی " شروع می‌شود و در بهترین و خوش‌بینانه‌ترین حالت اگر به تجاوز، قتل و اخاذی ختم نشود ثمره‌اش تلخی، شکست و پشیمانی است. دوستی‌های خیابانی این روزها به معضل اجتماعی تبدیل شده به طوری که بررسی پرونده های جنایی نشان می‌دهد برخی از جرائم از جمله قتل، آدم ربایی، اخاذی و تجاوز به عنف در پوشش این روابط پنهانی انجام می‌شود.

با نگاهی به صفحه حوادث روزنامه‌ها پایان تلخ این دوستی‌ها را می‌بینیم، روابطی که ابتدا با طعم آشنایی برای ازدواج و دوستی آغاز می‌شود و در پایان خاطره ای تلخ را برای یکی از دو طرف که اغلب دختران هستند رقم می‌زند. در برهه کنونی که وضعیت اقتصادی خانواده‌ها نامناسب است و گرانی‌ها فشار زیادی به سرپرستان خانوار آورده، متأسفانه حماقت‌های برخی دختران بیشتر شده و با قرار گرفتن در مسیر این گونه دوستی‌ها و افزودن به مشکلات خانواده، گناهی نابخشودنی را مرتکب می‌شوند.

نکته واضح در این گونه روابط این است که، هر عاشقي اول «عاشق خود» است و بعد عاشق معشوقه! به گزاره های زیر توجه کنید، آیا رنگ و بویی از عقلانیت و یا حتی انسانیت در چند مورد زیر، چه از ناحیه پسر و چه از ناحیه دختر می‌بینید؟

یک - دوستی خانم دکتر با بیمار خود؛ ۲۷ اردیبهشت ماه زن جوانی به نام سمیه ضمن مراجعه به کلانتری خود را پزشک معالج معرفی کرد و عنوان داشت: فردی به هویت منصور حدود ۴ سال می‌شود که تحت درمان من قرار دارد. در این چهار سال من با منصور رابطه دوستانه بر قرار کردم ولی اوایل امسال بود که من به عقد مردی از بستگانمان در آمدم و رابطه‌ام را با منصور به پایان رساندم. ولی منصور به این رابطه پایان نداد و شروع به اخاذی و مزاحمت برای بنده نمود.

دو - درخواست یک پسر از دوست دخترش: ...


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , تحدید نسل , ,



15فایده تشکر از همسر
نوشته شده در دو شنبه 18 آذر 1393
بازدید : 824
نویسنده : حسن عباسی
 

 

تلاش زن و مرد برای جلب محبت همسر خود قابل توجه است، خصوصا در زمانه ای که جلوه های بیرون از خانواده برای زوجین متنوع و زیاد گشته است. تشکر از همسر به شیوه های مختلف کمک میکند تا انسان به راحتی بتواند محبت طرف مقابل را به خود جلب نماید.

 

 

انتخاب همسر از نگاه قرآن

 

انسان امروزی برای رسیدن به خوشبختی و سعادت، تلاشهای زیادی را انجام می دهد، که گاها منجر به تحمل هزینه های سنگینی نیز می شود، این در حالی است که دین مبین اسلام روشهای کم هزینه ای را برای رسیدن به خوشبختی و آرامش توصیه کرده است، و فقط کافیست انسان با استفاده از مطالعه و یا مشاوره با این روشها آشنا گردد.

 

یکی از مهم ترین و تأثیر گذار ترین روش برای رسیدن به خوشبختی و آرامش ایجاد جو تشکر و قدردانی در خانواده می باشد.

 

یکی از علل عدم تشکر و قدردانی از همسر در زندگی نداشتن اطلاعات لازم در مورد آثار و برکات انجام این عمل می باشد. سپاسگذاری از افعال و گفتار طرف مقابل در زندگی می تواند رنگ و بوی نشاط و خوشبختی را به زندگی هر زوجی وارد نماید.

 

در این جا سعی شده به پاره ای از آثار و برکات تشکر و قدردانی در زندگی خانوادگی اشاره شود، تا خانواده ها با آشنا شدن به این موارد، خود را ملزم به این نکته مهم اخلاقی، رفتاری "تشکر از همسر" در زندگی خود نمایند.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



آن چیست که مرا به بردگی کشانده است
نوشته شده در جمعه 20 آذر 1393
بازدید : 734
نویسنده : حسن عباسی

همیشه در اندیشه هایم حقیقت را گم می کنم.می دانم که اگر می دانستم واگر اندیشه هایم در راستای حقیقت بودند خیلی بیش از اینها می توانستم ارباب وجود خود باشم.
کارم شده قضاوت در باره خوبی وبدی ادمها.فکر کردن به جای انها.شده ام قاضی اتفاقها،رویدادها، وحوادث ومدام نگران امروزو فردای محال….!
وقتی دقیق می شوم به زندگی ادمها. همه چون جانور بارکشی شده ایم که مدام در حال جمع اوری چیز هایی هستیم که خود هم نمی دانیم کی وکجا می خواهیم از انها استفاده کنیم.
اگر فردایی در کار نباشدچه؟؟؟.هدف تمام زندگی ها شده.کسب ثروت، مشاغل سیاسی.افتخار اکادمیک.ومدرکهای کذایی…!
مابزرگ افریده شده ایم اما یاد نگرفته ایم بزرگ باشیم.همواره حقیرانه وکوچک می بینیم وعمل می کنیم.
انسانهای بزرگ همواره در انزوا به سر می برند چون همراهی با اندیشه های کوچک برایشان دشوار است.اینکه خودرا با روش های کم ارزش سازگار کنند وسخنی بگویند مورد پسند تو.انها فقط می توانند در مورد کوته نظری ادمها بیندیشند.
تا به حال اندشیده ای چرا شادی ها از ما گریزانند.تا به حال به حصاری که دور خود تنیده ای نگاه کرده ای؟
حصار اندیشه های محدود وفقیرانه.تا به حال به خود نگریسته ای که چگونه مانع پیشرفت وخوشی خود می شوی؟ایا تا کنون خودرا دربرابر بزکاران وگناهکاران گناهکار دیده ای؟داستان کسانی که بدند…اما از خوبی بودن به بدی افتاده اند.در معاملات زندیگی انان که زرنگ وسختند می جهند وبقیه در مرداب فرو می روند.در جامعه ای که گناهکارانش بی گناه ترین انسانها هستند.
تمدنی که بسیار به ان مغروریم در زیر سایه های سنگین تورم در حال فرو پاشی است.میلیون ها انسان در گرسنگی ودزدی وجنایت دست وپا می زنند.
ایا تا به حال شهامت این را پیدا کرده ای که با حقیقت روبه رو شوی؟
تو ازادی که تا اسمان بالا روی اما می دانی چگونه انسان ارباب خود می شود؟
تو قدرت نیرومند ساختن خودرا داری اما نه با توسل به انسانهای قدرتمند وتوجه بیش از حد به مادیات.ما هنوز یاد نگرفتیم که برای توانا شدن از وجود هیچ انسان ضعیفی سوء استفاده نکنیم.
انسانهای بزرگ با شناختن ضعف ها واندیشه ها و اعمالشان بزرگ می شوند نه با سوء استفاده از دیگران.
انچه را که دیگران توانایی گفتن اش را به تو ندارند را ببین.اینگونه شاید بشود تو خود را درمن ومن خود را در تو کشف کنم.
می دانی ما خود به دیگران قدرت حکومت به خودرا اعطا می کنیم.؟
می دانی امروز هدف اصلی انسان در زندگی گریز از خود است؟
اگر به خود اعتماد می کردیم اگر پشت گرم به بیدادوحیله وفریب نبودیم.هیچ نیرویی در دنیا توان درهم شکستن ما را نداشت. نمی دانم ان چیست که تحت سیطره خود مارابه بردگی می کشاند.می دانم هر کس مسئول زندگی خویش است
اما هنوز یاد نگرفته ام از ابزار هایی که در اختیار دارم هر گز برای ابراز عقایدم سوء استفاده نکنم.
اگر دیدگاهایم درست باشند خود جایی برای ابراز خواهند یافت.
باید یا بگیرم برای خوشبخت بودن در بالاترین سطح بودن نباید از دیگران پله بسازم تا عشق نابود شود.
اهداف والا با وسیله های پست به دست نمی اید.پستی وغیر انسانی بودن وسیله انسان را هم پست وغیر انسانی می کند وهدف را دست نیافتنی.
کاش یا بگیریم اعتمادمان را به شایستگی انسانها بسپاریم نه به عنوان وقدرت انها.ان وقت دیگر کسی مغلوب بدی نمی شود.
به درون خود سر بزنید ببنید چیست انکه شمارا به بردگی در این دنیا کشانده است.؟؟؟
مدام دویدن وعرق ریختن وهرگز نرسیدن هدف زندگی هیچ کسی نیست.نگاهتان به کجاست که این همه رنج را به زندگی خود هدیه داده اید؟؟؟


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , ,



دنیای منهای من
نوشته شده در جمعه 14 آذر 1393
بازدید : 733
نویسنده : حسن عباسی

تو می دانی کار دنیا کجا گره خورده که این همه امکانات وتکنولوژی وثروت هم نمی تواند آن راباز کند.
در عصر رسانه ها گرفتار موجی شده ایم که ماراازهم جدا کرده است.موجی که به سرعت نور حرکت می کند وهر چه حس عاطفه ومحبت را از تو می گیرد.
شبها وروزها به این می اندیشم،این همه جرم وجنایت وچپاول وسلطه گری در عصر تمدن را چگونه معنا کنم؟؟؟
چرا هرروزکودکان بیشتری از گرسنگی ،سوءتغذیه می میرند.فقر وتنگدستی چرا هرروزبیشتر بیداد می کنددر حالی که این همه کشف واختراع باید امکانات بیشتری به انسان بدهد.
این همه سازمان وارگانهای حمایت از حقوق بشر وکودکان به وجود امده وهنوز هم شاهد بدترین وفجیع ترین صحنه های بشری هستیم.
تو می دانی چرا؟؟؟
من فکر می کنم تنها نبود عشق است که دنیا را بهم ریخته است.ما عشق را از دنیا گرفته ایم.وبه جایش هر چه به ان بدهیم جایگزین نمی شود.
خشونت وبی رحمی زاییده نفرت است.دنیا منهای عشق می شود دنیای نفرت،شهوت،ثروت،خشونت،بدون روح،وبدون معنویت.افرینش با عشق کامل شد.یعنی با دمیدن روح خدا در انسان.
عشق با هیچ چیزی در تضاد نیست.در حالی ادما فکر می کنن برای اینکه مرفع باشند برای اینکه خوشبخت باشند برای اینکه راحت باشند باید احساسات خودرا پنهان کنند.خفه کنند.کم کم روحشان خفه می شود.احساس زبان روح است.وهمچنان که جسم نیاز به تغذیه دارد.روح هم نیازمند تغذیه است.
ادمها انقدر دنیال امکانات ورفاه جسمانی شان می روند که فراموششان می شود اگر روح آرامش نداشته باشد جسم هر گز به آرامش نمی رسد.چه ابلهانه است که فکر کنیم کیمیای زندگانی فراهم کردن اسباب راحتی جسم است.
در حالی ان کیمیایی که باعث می شود همواره جوان بمانی وشاداب .پرداختن به روح است.انکه جسم را همراه خود می کشد.واگر خسته شود جسم از پا می افتد.پیر می شود.افسرده می شود بیمار وکسل می گردد.
دلم می خواست می توانستم کاری کنم که عشق در دنیا جاری شود.کاری که دنیا را با عشق ومهربانی اشتی بدهد.
عشق نگین خلقت است نه محو می شود ونه باطل.راهنمای مشتاقان است بسوی نور.اهنگی است که خداوند سروده است در گوش بنده هایش.پس به ان گوش دهیم.تا زندگی لبریز شود از شوق شگفتن.
اگر ارزوی زندگی باشکوه وجاودانه را دارید عشق را دریابید.نه در وجود دیگران در درون خودتان.که هر کس خود ثروتمند باشد می تواند به دیگران ببخشد وکمک کند.پس اول به خودتان عشق بورزید.دنیای تان را با عشق اشتی دهید ومعجزه ها را ببینیند.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , تحدید نسل , ,



بازدید : 651
نویسنده : حسن عباسی

 

در این مطلب رازهایی را با شما خانم ها در میان می گذاریم که شما را در رسیدن به زندگی زناشویی ایده آلی که در ذهنتان پرورش داده اید یاری می رساند.
در هر صورت آگاهی از نکات و راهکارهای زیر به شما کمک می کنند که روابط بهتر و پربارتری را با همسرتان تجربه کنید و این مهم را نیز دریابید که چگونه می توانید مجددا عشق را به زندگی مشترک خود بازگردانید.

 

 

راز های زنانه برای رسیدن به زندگی زناشویی ایده آل

راز اول :


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



می توانید بهترین داماد مادر زنتان باشید
نوشته شده در یک شنبه 2 آذر 1393
بازدید : 739
نویسنده : حسن عباسی

 یكی از ویژگی های شوهر شایسته ، داشتن هوش و ذكاوت كافی و تخصص است. چنین شوهری آموزش لازم برای اشتغال به كسب حلال را دیده؛ و هر اندازه علم و كمالش بیشتر، و هوش و درایتش زیادتر باشد ، شایسته تر خواهد بود.
ممکن است تا به حال هزاران مرتبه این ضرب المثل را شنیده باشید که هر مردی فقط در حالتی به مرتبه های عالی می رسد که زنی کاردان و مناسب در کنارش باشد.

66 می‌توانید یک داماد محبوب باشید، اگر...‏

مطمئناً شما خیلی کارها را می توانید خودتان انجام دهید، اما یک سیستم پشتیبانی قوی می تواند بیشتر به شما کمک کند.

معمولاً همه دامادها در اولین روزهای پس از ازدواج، نزد خانواده همسرشان محبوب و دوست‌داشتنی هستند، طوری که همه اعضای خانواده جناب تازه داماد را مورد احترام قرار می‌دهند،

اما دربعضی از خانواده ها طولی نمی‌کشد که آن روابط توأم با احترام جای خود را به روابط عادی و خنثی و حتی سرد و کسل کننده می‌دهد.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 796
نویسنده : حسن عباسی

یکی از اصلی ترین شرایط پابرجا ماندن یک رابطه آن است که بتوان زمان کافی و اوقاتی خوش را در کنار هم سپری کرد. اما این امکان برای بسیاری از زوج ها مهیا نیست و نمی توانند فرصت کافی برای دیدار و در کنار هم بودن داشته باشند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در ارتباط راه دور بسر می برید و برای ادامه رابطه تان مصمم اید، چند راهکار موثر و خلاق در اختیارتان می گذاریم تا بتوانید علیرغم دوری، به یکدیگر احساس نزدیکی کرده و رابطه خود را حفظ کنید.

 

چگونه زوج ها رابطه های راه دور را حفظ کنند؟

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

مخصوص اعضای وبلاگ



:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 733
نویسنده : حسن عباسی

 

1ـ رفتارهاي مثبت همسرتان را تحسين كنيد و او را به انجام هر چه بيشتر آن رفتارها ترغيب نماييد. به او بگوييد كه چقدر به وجودش افتخار مي كنيد و دوست داريد همواره در كنارش باشيد.

 رعایت نکاتی که باعث استحکام روابط زناشویی میشود 

2ـ وقتي همسرتان در حال صحبت كردن با شماست، به هيچ وجه حرفش را قطع نكنيد. صبر كنيد تا كاملاً حرفش تمام شود و بعد نظر خود را بيان كنيد.

3ـ همسر خود را با انواع و اقسام خواسته ها و دستوراتتان برده و اسير خود نسازيد. وقتي كاري از او مي خواهيد خودتان هم در عوض كاري برايش انجام دهيد.

دقت كنيد كه اين كار حتماً نبايد مسئله مهمي باشد. شما هم مي توانيد با انجام كارهاي كوچك و به ظاهر كم اهميت و حرفهايي محبت آميز او را شاد كنيد و خستگي را از تنش بيرون آوريد.

4ـ خيلي از مواقع ما با حرفها و حركاتمان همسرمان را نسبت به خود عصباني و ناراحت مي كنيم...

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



ازدواج و آمیزش جنسی از دیدگاه اسلام
نوشته شده در دو شنبه 19 آبان 1393
بازدید : 714
نویسنده : حسن عباسی

 مقدمه

وَانْکِحُوا الایامی مِنْکُم و الصّالحینَ مِن عِبادکُم وَ امائِکُم ...،(1
مردان بی زن، زنان بی شوهر و بندگان صالح خود را به نکاح آورید، اگر فقیر هم باشند خداوند از فضل خویش آنها را بی نیاز می‌سازد و خداوند وسعت دهنده داناست.


در آ‌غاز سخن با آیه فوق بحث را شروع می‌کنیم. خداوند در این آیه به بزرگترها دستور می‌دهد که حتّی اگر جوانان فقیر و محروم هستند و امکانات تشکیل زندگی و خانواده را ندارند وظیفه شماست که امکانات را برایشان فراهم کنید و آنها را به ازدواج دعوت نمایید.

طبیعی است؛ اگر نسل جوان دارای امکانات بود خود به این امر مقدّس همت می‌ورزیدند؛ ولی عواقب شوم تأخیر ازدواج و عدم یاری رسانی به نسل جوان برای تشکیل خانواده بر دوش بزرگان قوم، فامیل، دولت و ملّت است با این سخنان وارد این موضوع می‌شوم که از مهّمترین مسائل بعد از ازدواج مسائل جنسی است؛ که باید بیش از پیش به صورت دقیق و تخصّصی از نظر دیدگاه دین مبین اسلام مورد بررسی قرار گیرد؛ که چه بسیاری از مشکلات روحی و روانی در خانواده‌ها به این امر و عدم دقّت در آن باز می‌گردد. امید است بتوانیم با پرداختن به آن باری هر چند کم از دوش اجتماع بردارم و رسالت خویش را آنگونه که رضایت حقّ در آن است انجام دهم.

آمیزش جنسی وازدواج از دیدگاه اسلام

 اهمیّت ازدواج

پیرامون موضوع ازدواج در اسلام و اهمیت آن در بنیان خانواده و در پرتوی آن اجتماع صحبت بسیار است. این سنت حسنه در بر دارنده ابعاد فردی و اجتماعی بسیاری است. ظرفیّت‌سازی فردی و اجتماعی یکی از ابعاد مهّم در ازدواج است. آن زمان که انسانی در جایگاه فردی از افراد خانواده و در حقیقت رکن اساسی و اصلی یعنی زن و شوهر واقع می‌شود، غیر از خود باید در امور دیگران را هم مدّ نظر قرار دهد، و به آنها اهمیت دهد.

قبول کردن دیگران در کنار خویش با وجود اختلافات فکری و شخصّیتی بسیار اهمیّت دارد؛ زیرا هیچ انسانی مثل انسان دیگر نیست. جمع شدن در عین وجود اختلافات نیاز به ظرفیّت دارد، با وجود اینکه انسان دائم در حال امتحان است؛ ازدواج امتحان بزرگی برای افراد خواهد بود؛ چه بسیار افرادی که خود و جامعه آنها را خوب و متعالی فرض می‌کرد؛ ولی در ازدواج موفق نبودند؛ و چه بسیار افراد بد و پست که به واسطه ازدواج در اوج قرار گرفتند؛ این نشان از ناشناخته بودن ازدواج در جامعه است.

انسان با ازدواج کامل می‌شود و بهتر از بگوییم تجزیه می‌شود؛ و نا خالصیهایش نمایان می‌شود. اگر استقامت کند بارور و شکوفا، و در غیر اینصورت دچار ضعف و بدبینی و دیگر مشکلات خواهد شد؛ برای خود و دیگران مانع پیشرفت خواهد شد. به واسطه ازدواج زندگی او محور و آرامش پیدا می‌کند. قرآن مجید هدف از ازدواج را آرامش، صفا، صمیمیت و رحمت می‌داند. «خلق لَکُمْ مِن اَنْفُسِکُمُ اَزْواجاً لِتَسْکُنُوا اِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوُدَهً وَ رَحْمَه» (2)
پس باید نسبت به تکمیل نسل جوان و قراردادن محور آرامش و آسایش او همّت ورزیده تا از گناه و انحراف مصون و محفوظ بماند.
حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید:
اذا جاءکم من ترضون خلقه و دینه فزوجوه الاّ تفعلوه تکن فتنه فی الارض و فساد کبیر (3

 
هنگامی که فردی به عنوان خواستگاری آمد که از نظر خلق، اخلاق و دیانتش راضی هستید؛ پس او را به ازدواج در آورید. اگر چنین نکردید فتنه و فساد بزرگ بر روی زمین بوجود خواهد آمد. راستی این فتنه و فساد همین بالا بودن آمار جرم، جنایت و انحرافات اجتماعی نیست که جهان را در بر گرفته است و یک جامعه اسلامی باید از آن پاک و مبّرا باشد.
ازدواج به موقع نیز یکی از نیازهای مهم و اساسی نسل جوان است و تأخیر یا عدم امکان ازدواج مشکلات فراوانی را برای خانواده و جامعه بوجود می‌آورد. از آنجایی که یکی از مهمترین مسائل در ازدواج بحث روابط جنسی است و اطلاعات دینی و مذهبی راجع به این موضوع کمتر در دسترس افراد هست؛ به این نتیجه رسیدم که از این باب موضوع ازدواج را مورد بررسی قرار دهم؛ و بخشی از مسائل این موضوع را مورد تحلیل قرار خواهم داد.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



راهنمای عاشقانه زندگی کردن کنار یکدیگر
نوشته شده در سه شنبه 30 مهر 1393
بازدید : 741
نویسنده : حسن عباسی

راهنمای عاشقانه زندگی کردن کنار یکدیگر

ما انسان ها نیازهای متفاوتی داریم که نشاندهنده تفاوت در شدت نیازهای انسان هاست، بنابراین نمی توان هیچ انسانی را به خاطر داشتن شدت نیازش یا میل کمتر به نیازی، سرزنش کرد؛ همانطور که نمی توان کسی را به خاطر ترجیح غذایی بر غذای دیگر سرزنش کرد.

 

به دلیل اینکه نیازها در ژن ما تعبیه شده اند و ترجیح نیازی بر نیاز دیگر فقط تصمیمی است که ژن ها گرفته اند و تعبیه فیزیولوژیکی بدن ماست، بنابراین نمی توان کسی را به خاطر ژن هایش مورد بازخواست و سرزنش قرار داد!

 

اما در اینجا این سوال پیش می آید که با توجه به شدت گوناگون نیازهای انسان ها، پس چگونه کنار یکدیگر زندگی می کنیم؟

 

برای زندگی کردن و احساس عشق در کنار یکدیگر، کافی است همواره چند راهکار را به کار ببندید:


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



۷ زیبایی که با آرایش به دست نمی آید!
نوشته شده در سه شنبه 30 مهر 1393
بازدید : 735
نویسنده : حسن عباسی

۷ زیبایی که با آرایش به دست نمی آید!

۷ فاکتوری که در زیر به آنها خواهیم پرداخت، چنان تاثیر شگرفی بر زیبایی شما دارد که محال است آرایش بتواند به گرد پای آن برسد. نظرات خود را درباره آنها با ما در میان بگذارید!

 

بسیاری از زنان تصور می‌کنند که کلید زیبایی آنها در کیف لوازم آرایش آنها پنهان شده است. هزار و یک دلیل به این تصور اشتباه دامن می‌زند: مردم بر اساس ظاهر افراد درباره آنها قضاوت می‌کنند، فرهنگ عوام و رسانه‌های اجتماعی براین قضاوت مهر تایید می‌زند و در کمال تاسف، تجارت جهانی لوازم آرایش برای کسب درآمد روزافزون، تاثیر معجزه‌آسای محصولات خود پیش و پس از استفاده را در بوق و کرنا کرده و به تبلیغ این محصولات می‌پردازد. اما واقعیت چیز دیگری است، زیبایی حقیقی چیزی در ورای رنگ رژلب، ریمل و سرخی رژگونه شما، نهفته شده است. این ۷ فاکتوری که در زیر به آنها خواهیم پرداخت، چنان تاثیر شگرفی بر زیبایی شما دارد که محال است آرایش بتواند به گرد پای آن برسد.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



نشانه های خرابکاری در زندگی مشترک
نوشته شده در سه شنبه 29 مهر 1393
بازدید : 698
نویسنده : حسن عباسی

نشانه های خرابکاری در زندگی مشترک

درست است که همه مردم دوست دارند بهترین و سعادتمندترین زندگی مشترک را داشته باشند، ولی بعضی کارها که شاید متوجه آنها هم نباشید، به رابطه شما آسیب می زنند. در واقع شما عمداً این کارها را انجام می دهید، زیرا معتقدید که کار درستی هستند، ولی درست برعکس آن صحیح است. از اشتباهات زیر دوری کنید تا زندگی مشترک شما دوام یابد.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 757
نویسنده : حسن عباسی

 

زنان و مردان از جهات مختلف با هم متفاوت هستند و دنیا را از زاویه های متفاوت می بینند. کلید درک این تفاوت ها در طریقه برقراری ارتباط نهفته است. در اینجا به 6 تفاوت  ارتباطی مهم بین خانم ها و آقایان اشاره می کنیم که دانستن آنها برای هر زوج لازم است.

 

چرازوجها متفاوتند ودنیا را از زاویه های متفاوت میبینند؟

چرا با هم صحبت کنیم؟

آقایان معتقدند که هر مکالمه ای باید یک هدف مشخص داشته باشد. در پس هر مکالمه مشکل یا نکته ای نهفته است که باید حل و فصل شود. هدف از مکالمه این است که به صورت هرچه کارآمدتر مشکلات را ریشه یابی کنیم.

وقتی خانم ها مکالمه و گفتگو می کنند، می خواهند احساسات واقعی خود را پیدا کنند و بدانند که آنچه می خواهند بگویند چیست. از نظر یک زن مکالمه فرصتی است برای افزایش صمیمیت با همسر. او با این کار احساسات منفی خود را آزاد  و پیوند خود را با همسرش محکم تر می کند.



:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 735
نویسنده : حسن عباسی

 

تاثیر متقابل عشق و رابطه زناشویی

 

ارتباط بین عشق و رابطه زناشویی به رغم به هم پیوستگی شان، هنوز به درستی روشن نیست. این مساله که برخی افراد روابط زناشویی را بدون هیچ عشق یا صمیمیتی تجربه می کنند، کاملا بیانگر این مساله است. چنین روابطی صرفا خشنودی جنسی را به دنبال داشته و عاری از هرگونه مسئولیت و تعهدی است که به طور معمول در روابط عاطفی و عاشقانه دیده می شود بنابراین در روابط زناشویی بدون عشق، مهم ترین فاکتورهای یک رابطه عاشقانه مانند تعهد، مسئولیت، صمیمیت و عاطفه وجود ندارند.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 827
نویسنده : حسن عباسی

 

زوج های خوشبخت چه شکلی و چگونه هستند؟ ، خوشبختی در زندگی فقط این نیست که سالی یک مرتبه به مسافرت خارجی بروید یا خانه رویایی تان را بخرید یا هر ماه از محبوب تان هدیه ای گران قیمت دریافت کنید. در عوض لذت واقعی در زندگی  بستگی به کارهای کوچکی دارد که هر روز انجام می دهید.

زوج های خوشبخت چه شکلی و چگونه هستند؟

مانند در آغوش کشیدن همسرتان وقتی که عصرها از کار بر می گردد، دم کردن چای یا قهوره برای همسرتان، کمک به همسرتان در کارهای روزمره. بله خوشبختی وافعی  در ازدواج نتیجه همین کارهای کوچک است که زوج های خوشبخت هر روز انجام می دهند.

بسیار خوب، ما تصمیم گرفتیم  در زندگی چند زوج سرک بکشیم، و سرگرمی های روزانه شان رابا شما در میان بگذاریم:

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



تفاوت ذهن زنان وذهن مردان ؛دیوار حائل ذهنی !
نوشته شده در یک شنبه 8 مهر 1393
بازدید : 761
نویسنده : حسن عباسی

 

ذهن زنان و ذهن مردان، تفاوت های زیادی دارد. آدم های موفق سعی می کنند این تفاوت های را بشناسند ، به رسمیت بشناسند و در زندگی حواس شان به این تفاوت ها باشد.

 

یکی از این تفاوت های مهم "دیوار حائل" است. همسران بهتر است با این تفاوت مهم آشنا شوند چرا که بسیاری از دعواها و اختلافات ریشه در این تفاوت دارد.

 

 

 

تفاوت ذهن زنان وذهن مردان ؛دیوار حائل ذهنی !

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



حكايت كوتاه و جالب در مورد زندگي
نوشته شده در یک شنبه 6 مهر 1393
بازدید : 738
نویسنده : حسن عباسی

 

 

در سمیناری به حضار گفته شد اسم خود را روی بادکنکی بنویسید.

همه اینکارو انجام دادند و تمام بادکنک ها درون اتاقی دیگر قرار داده شد.

اعلام شد که هر کس بادکنک خود را ظرف 5 دقیقه پیدا کند.

همه به سمت اتاق مذکور رفتند و با شتاب و هرج و مرج به دنبال بادکنک خود گشتند

ولی هیچکس نتوانست بادکنک خود را پیدا کند.

دوباره اعلام شد که این بار هر کس بادکنکی که برمیدارد به صاحبش دهد.

طولی نکشید که همه بادکنک خود را یافتند.

دوباره بلندگو به صدا درآمد که این کار دقیقاً زندگی ماست.

وقتی تنها به دنبال شادی خودمان هستیم به شادی نخواهیم رسید

در حالی که شادی ما در شادی دیگران است،

شما شادی را به دیگران هدیه دهید و شاهد آمدن شادی به سمت خود باشید...

**شادي چيزيست كه تقسيم كردنش باعث كاهشش نمي شود

  شادي هايمان را تقسيم كنيم...

**به ديگران كمك كنيم چون آنها هم به ما كمك كنند...

**زندگي آنقدر طولاني نيست كه بخواهيم همه اش را به غم

  يا به مال اندوزي يا تنها براي خود صرف كنيم

  به گونه ي زندگي كنيم كه هم خودمان شاد باشيم هم باعث شادي ديگران شويم....


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 585
نویسنده : حسن عباسی

http://www.noonoab.com/assets/js/admin/uploaded/2013/10/1_GetResizedImage_aspx_1-300x2052.jpg

همزمان با حلول ماه ذي الحجه
فرشتگان هفت آسمان را آذين بسته اند
تا پيوند خجسته
آب و آينه
ماه با خورشيد
نور با نور
را در عرش جشن بگيرند

بانوي آب
نگين آفرينش
در ميان هلهله و شور
با جامه اي از نور
مي رود تا در کوچه هاي مدينه همقدم و همسفر
مردي به زلالي آينه
علي مرتضي گردد
و محرم دلتنگي هايش شود
مي رود تا معني عشق را به اوج خود برساند
و 11 يادگار از تبار علي (ع) را در جهان ماندگار کند
و وصلتي فرخنده و ميمون را براي هميشه در اولين روز ذي الحجه در تاريخ ثبت نمايد.
سالروز وصال خوشبوترين گل هاي گيتي و حلول ماه پر خير و برکت ذي الحجه و اعياد فرخنده آن را تبريک و تهنيت عرض مي نمايیم.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 696
نویسنده : حسن عباسی

قدردانی از شوهر

 

شوهرتان را تشویق کنید و وقتی برای رسیدن به هدف خاصی تلاش می کند، مشوق او باشید. بارها و بارها به او بگویید که به او کاملا ایمان دارید. اگر می توانید هر روز از همسرتان به خاطر تلاشی که برای موفقیت و آسایش در زندگی مشترک تان کرده است، قدردانی کنید.

 

با رعایت این نکات قلب شوهرتان را  در دستتان بگیرید !

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



نوشته شده در یک شنبه 15 شهريور 1393
بازدید : 878
نویسنده : حسن عباسی

با انجام اين تست مي‌توانيد به برونگرا يا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پي ببريد.شما خودتان جزو كدام گروه هستيد؟ از آن برونگراهاي دوآتيشه كه اصلا و ابدا با تنهايي كنار نمي‌آيند يا از آن درونگراهايي كه فقط در گوشه عزلت خودشان خوش هستند؟ يا شايد هم ميانه‌رو باشيد. اما به‌طور معمول اكثر انسان‌ها به سمت يكي از اين 2 قطب تمايل بيشتري دارند.


ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

این مطلب را هنگامی که با همسرتان هستید مطالعه بفرمایید...



:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



تعداد صفحات : 14