پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



بازدید : 757
نویسنده : حسن عباسی
عشق هاي خياباني اشك هاي پشيماني

با " دوستت دارم" ، " از شما خوشم آمده "، " تو همان مرد یا زن رویاهایم هستی " شروع می‌شود و در بهترین و خوش‌بینانه‌ترین حالت اگر به تجاوز، قتل و اخاذی ختم نشود ثمره‌اش تلخی، شکست و پشیمانی است. دوستی‌های خیابانی این روزها به معضل اجتماعی تبدیل شده به طوری که بررسی پرونده های جنایی نشان می‌دهد برخی از جرائم از جمله قتل، آدم ربایی، اخاذی و تجاوز به عنف در پوشش این روابط پنهانی انجام می‌شود.

با نگاهی به صفحه حوادث روزنامه‌ها پایان تلخ این دوستی‌ها را می‌بینیم، روابطی که ابتدا با طعم آشنایی برای ازدواج و دوستی آغاز می‌شود و در پایان خاطره ای تلخ را برای یکی از دو طرف که اغلب دختران هستند رقم می‌زند. در برهه کنونی که وضعیت اقتصادی خانواده‌ها نامناسب است و گرانی‌ها فشار زیادی به سرپرستان خانوار آورده، متأسفانه حماقت‌های برخی دختران بیشتر شده و با قرار گرفتن در مسیر این گونه دوستی‌ها و افزودن به مشکلات خانواده، گناهی نابخشودنی را مرتکب می‌شوند.

نکته واضح در این گونه روابط این است که، هر عاشقي اول «عاشق خود» است و بعد عاشق معشوقه! به گزاره های زیر توجه کنید، آیا رنگ و بویی از عقلانیت و یا حتی انسانیت در چند مورد زیر، چه از ناحیه پسر و چه از ناحیه دختر می‌بینید؟

یک - دوستی خانم دکتر با بیمار خود؛ ۲۷ اردیبهشت ماه زن جوانی به نام سمیه ضمن مراجعه به کلانتری خود را پزشک معالج معرفی کرد و عنوان داشت: فردی به هویت منصور حدود ۴ سال می‌شود که تحت درمان من قرار دارد. در این چهار سال من با منصور رابطه دوستانه بر قرار کردم ولی اوایل امسال بود که من به عقد مردی از بستگانمان در آمدم و رابطه‌ام را با منصور به پایان رساندم. ولی منصور به این رابطه پایان نداد و شروع به اخاذی و مزاحمت برای بنده نمود.

دو - درخواست یک پسر از دوست دخترش: ...


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , تحدید نسل , ,



15فایده تشکر از همسر
نوشته شده در دو شنبه 18 آذر 1393
بازدید : 824
نویسنده : حسن عباسی
 

 

تلاش زن و مرد برای جلب محبت همسر خود قابل توجه است، خصوصا در زمانه ای که جلوه های بیرون از خانواده برای زوجین متنوع و زیاد گشته است. تشکر از همسر به شیوه های مختلف کمک میکند تا انسان به راحتی بتواند محبت طرف مقابل را به خود جلب نماید.

 

 

انتخاب همسر از نگاه قرآن

 

انسان امروزی برای رسیدن به خوشبختی و سعادت، تلاشهای زیادی را انجام می دهد، که گاها منجر به تحمل هزینه های سنگینی نیز می شود، این در حالی است که دین مبین اسلام روشهای کم هزینه ای را برای رسیدن به خوشبختی و آرامش توصیه کرده است، و فقط کافیست انسان با استفاده از مطالعه و یا مشاوره با این روشها آشنا گردد.

 

یکی از مهم ترین و تأثیر گذار ترین روش برای رسیدن به خوشبختی و آرامش ایجاد جو تشکر و قدردانی در خانواده می باشد.

 

یکی از علل عدم تشکر و قدردانی از همسر در زندگی نداشتن اطلاعات لازم در مورد آثار و برکات انجام این عمل می باشد. سپاسگذاری از افعال و گفتار طرف مقابل در زندگی می تواند رنگ و بوی نشاط و خوشبختی را به زندگی هر زوجی وارد نماید.

 

در این جا سعی شده به پاره ای از آثار و برکات تشکر و قدردانی در زندگی خانوادگی اشاره شود، تا خانواده ها با آشنا شدن به این موارد، خود را ملزم به این نکته مهم اخلاقی، رفتاری "تشکر از همسر" در زندگی خود نمایند.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



آن چیست که مرا به بردگی کشانده است
نوشته شده در جمعه 20 آذر 1393
بازدید : 733
نویسنده : حسن عباسی

همیشه در اندیشه هایم حقیقت را گم می کنم.می دانم که اگر می دانستم واگر اندیشه هایم در راستای حقیقت بودند خیلی بیش از اینها می توانستم ارباب وجود خود باشم.
کارم شده قضاوت در باره خوبی وبدی ادمها.فکر کردن به جای انها.شده ام قاضی اتفاقها،رویدادها، وحوادث ومدام نگران امروزو فردای محال….!
وقتی دقیق می شوم به زندگی ادمها. همه چون جانور بارکشی شده ایم که مدام در حال جمع اوری چیز هایی هستیم که خود هم نمی دانیم کی وکجا می خواهیم از انها استفاده کنیم.
اگر فردایی در کار نباشدچه؟؟؟.هدف تمام زندگی ها شده.کسب ثروت، مشاغل سیاسی.افتخار اکادمیک.ومدرکهای کذایی…!
مابزرگ افریده شده ایم اما یاد نگرفته ایم بزرگ باشیم.همواره حقیرانه وکوچک می بینیم وعمل می کنیم.
انسانهای بزرگ همواره در انزوا به سر می برند چون همراهی با اندیشه های کوچک برایشان دشوار است.اینکه خودرا با روش های کم ارزش سازگار کنند وسخنی بگویند مورد پسند تو.انها فقط می توانند در مورد کوته نظری ادمها بیندیشند.
تا به حال اندشیده ای چرا شادی ها از ما گریزانند.تا به حال به حصاری که دور خود تنیده ای نگاه کرده ای؟
حصار اندیشه های محدود وفقیرانه.تا به حال به خود نگریسته ای که چگونه مانع پیشرفت وخوشی خود می شوی؟ایا تا کنون خودرا دربرابر بزکاران وگناهکاران گناهکار دیده ای؟داستان کسانی که بدند…اما از خوبی بودن به بدی افتاده اند.در معاملات زندیگی انان که زرنگ وسختند می جهند وبقیه در مرداب فرو می روند.در جامعه ای که گناهکارانش بی گناه ترین انسانها هستند.
تمدنی که بسیار به ان مغروریم در زیر سایه های سنگین تورم در حال فرو پاشی است.میلیون ها انسان در گرسنگی ودزدی وجنایت دست وپا می زنند.
ایا تا به حال شهامت این را پیدا کرده ای که با حقیقت روبه رو شوی؟
تو ازادی که تا اسمان بالا روی اما می دانی چگونه انسان ارباب خود می شود؟
تو قدرت نیرومند ساختن خودرا داری اما نه با توسل به انسانهای قدرتمند وتوجه بیش از حد به مادیات.ما هنوز یاد نگرفتیم که برای توانا شدن از وجود هیچ انسان ضعیفی سوء استفاده نکنیم.
انسانهای بزرگ با شناختن ضعف ها واندیشه ها و اعمالشان بزرگ می شوند نه با سوء استفاده از دیگران.
انچه را که دیگران توانایی گفتن اش را به تو ندارند را ببین.اینگونه شاید بشود تو خود را درمن ومن خود را در تو کشف کنم.
می دانی ما خود به دیگران قدرت حکومت به خودرا اعطا می کنیم.؟
می دانی امروز هدف اصلی انسان در زندگی گریز از خود است؟
اگر به خود اعتماد می کردیم اگر پشت گرم به بیدادوحیله وفریب نبودیم.هیچ نیرویی در دنیا توان درهم شکستن ما را نداشت. نمی دانم ان چیست که تحت سیطره خود مارابه بردگی می کشاند.می دانم هر کس مسئول زندگی خویش است
اما هنوز یاد نگرفته ام از ابزار هایی که در اختیار دارم هر گز برای ابراز عقایدم سوء استفاده نکنم.
اگر دیدگاهایم درست باشند خود جایی برای ابراز خواهند یافت.
باید یا بگیرم برای خوشبخت بودن در بالاترین سطح بودن نباید از دیگران پله بسازم تا عشق نابود شود.
اهداف والا با وسیله های پست به دست نمی اید.پستی وغیر انسانی بودن وسیله انسان را هم پست وغیر انسانی می کند وهدف را دست نیافتنی.
کاش یا بگیریم اعتمادمان را به شایستگی انسانها بسپاریم نه به عنوان وقدرت انها.ان وقت دیگر کسی مغلوب بدی نمی شود.
به درون خود سر بزنید ببنید چیست انکه شمارا به بردگی در این دنیا کشانده است.؟؟؟
مدام دویدن وعرق ریختن وهرگز نرسیدن هدف زندگی هیچ کسی نیست.نگاهتان به کجاست که این همه رنج را به زندگی خود هدیه داده اید؟؟؟


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , ,



دنیای منهای من
نوشته شده در جمعه 14 آذر 1393
بازدید : 733
نویسنده : حسن عباسی

تو می دانی کار دنیا کجا گره خورده که این همه امکانات وتکنولوژی وثروت هم نمی تواند آن راباز کند.
در عصر رسانه ها گرفتار موجی شده ایم که ماراازهم جدا کرده است.موجی که به سرعت نور حرکت می کند وهر چه حس عاطفه ومحبت را از تو می گیرد.
شبها وروزها به این می اندیشم،این همه جرم وجنایت وچپاول وسلطه گری در عصر تمدن را چگونه معنا کنم؟؟؟
چرا هرروزکودکان بیشتری از گرسنگی ،سوءتغذیه می میرند.فقر وتنگدستی چرا هرروزبیشتر بیداد می کنددر حالی که این همه کشف واختراع باید امکانات بیشتری به انسان بدهد.
این همه سازمان وارگانهای حمایت از حقوق بشر وکودکان به وجود امده وهنوز هم شاهد بدترین وفجیع ترین صحنه های بشری هستیم.
تو می دانی چرا؟؟؟
من فکر می کنم تنها نبود عشق است که دنیا را بهم ریخته است.ما عشق را از دنیا گرفته ایم.وبه جایش هر چه به ان بدهیم جایگزین نمی شود.
خشونت وبی رحمی زاییده نفرت است.دنیا منهای عشق می شود دنیای نفرت،شهوت،ثروت،خشونت،بدون روح،وبدون معنویت.افرینش با عشق کامل شد.یعنی با دمیدن روح خدا در انسان.
عشق با هیچ چیزی در تضاد نیست.در حالی ادما فکر می کنن برای اینکه مرفع باشند برای اینکه خوشبخت باشند برای اینکه راحت باشند باید احساسات خودرا پنهان کنند.خفه کنند.کم کم روحشان خفه می شود.احساس زبان روح است.وهمچنان که جسم نیاز به تغذیه دارد.روح هم نیازمند تغذیه است.
ادمها انقدر دنیال امکانات ورفاه جسمانی شان می روند که فراموششان می شود اگر روح آرامش نداشته باشد جسم هر گز به آرامش نمی رسد.چه ابلهانه است که فکر کنیم کیمیای زندگانی فراهم کردن اسباب راحتی جسم است.
در حالی ان کیمیایی که باعث می شود همواره جوان بمانی وشاداب .پرداختن به روح است.انکه جسم را همراه خود می کشد.واگر خسته شود جسم از پا می افتد.پیر می شود.افسرده می شود بیمار وکسل می گردد.
دلم می خواست می توانستم کاری کنم که عشق در دنیا جاری شود.کاری که دنیا را با عشق ومهربانی اشتی بدهد.
عشق نگین خلقت است نه محو می شود ونه باطل.راهنمای مشتاقان است بسوی نور.اهنگی است که خداوند سروده است در گوش بنده هایش.پس به ان گوش دهیم.تا زندگی لبریز شود از شوق شگفتن.
اگر ارزوی زندگی باشکوه وجاودانه را دارید عشق را دریابید.نه در وجود دیگران در درون خودتان.که هر کس خود ثروتمند باشد می تواند به دیگران ببخشد وکمک کند.پس اول به خودتان عشق بورزید.دنیای تان را با عشق اشتی دهید ومعجزه ها را ببینیند.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , تحدید نسل , ,



بازدید : 651
نویسنده : حسن عباسی

 

در این مطلب رازهایی را با شما خانم ها در میان می گذاریم که شما را در رسیدن به زندگی زناشویی ایده آلی که در ذهنتان پرورش داده اید یاری می رساند.
در هر صورت آگاهی از نکات و راهکارهای زیر به شما کمک می کنند که روابط بهتر و پربارتری را با همسرتان تجربه کنید و این مهم را نیز دریابید که چگونه می توانید مجددا عشق را به زندگی مشترک خود بازگردانید.

 

 

راز های زنانه برای رسیدن به زندگی زناشویی ایده آل

راز اول :


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



می توانید بهترین داماد مادر زنتان باشید
نوشته شده در یک شنبه 2 آذر 1393
بازدید : 739
نویسنده : حسن عباسی

 یكی از ویژگی های شوهر شایسته ، داشتن هوش و ذكاوت كافی و تخصص است. چنین شوهری آموزش لازم برای اشتغال به كسب حلال را دیده؛ و هر اندازه علم و كمالش بیشتر، و هوش و درایتش زیادتر باشد ، شایسته تر خواهد بود.
ممکن است تا به حال هزاران مرتبه این ضرب المثل را شنیده باشید که هر مردی فقط در حالتی به مرتبه های عالی می رسد که زنی کاردان و مناسب در کنارش باشد.

66 می‌توانید یک داماد محبوب باشید، اگر...‏

مطمئناً شما خیلی کارها را می توانید خودتان انجام دهید، اما یک سیستم پشتیبانی قوی می تواند بیشتر به شما کمک کند.

معمولاً همه دامادها در اولین روزهای پس از ازدواج، نزد خانواده همسرشان محبوب و دوست‌داشتنی هستند، طوری که همه اعضای خانواده جناب تازه داماد را مورد احترام قرار می‌دهند،

اما دربعضی از خانواده ها طولی نمی‌کشد که آن روابط توأم با احترام جای خود را به روابط عادی و خنثی و حتی سرد و کسل کننده می‌دهد.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 796
نویسنده : حسن عباسی

یکی از اصلی ترین شرایط پابرجا ماندن یک رابطه آن است که بتوان زمان کافی و اوقاتی خوش را در کنار هم سپری کرد. اما این امکان برای بسیاری از زوج ها مهیا نیست و نمی توانند فرصت کافی برای دیدار و در کنار هم بودن داشته باشند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در ارتباط راه دور بسر می برید و برای ادامه رابطه تان مصمم اید، چند راهکار موثر و خلاق در اختیارتان می گذاریم تا بتوانید علیرغم دوری، به یکدیگر احساس نزدیکی کرده و رابطه خود را حفظ کنید.

 

چگونه زوج ها رابطه های راه دور را حفظ کنند؟

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

مخصوص اعضای وبلاگ



:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 733
نویسنده : حسن عباسی

 

1ـ رفتارهاي مثبت همسرتان را تحسين كنيد و او را به انجام هر چه بيشتر آن رفتارها ترغيب نماييد. به او بگوييد كه چقدر به وجودش افتخار مي كنيد و دوست داريد همواره در كنارش باشيد.

 رعایت نکاتی که باعث استحکام روابط زناشویی میشود 

2ـ وقتي همسرتان در حال صحبت كردن با شماست، به هيچ وجه حرفش را قطع نكنيد. صبر كنيد تا كاملاً حرفش تمام شود و بعد نظر خود را بيان كنيد.

3ـ همسر خود را با انواع و اقسام خواسته ها و دستوراتتان برده و اسير خود نسازيد. وقتي كاري از او مي خواهيد خودتان هم در عوض كاري برايش انجام دهيد.

دقت كنيد كه اين كار حتماً نبايد مسئله مهمي باشد. شما هم مي توانيد با انجام كارهاي كوچك و به ظاهر كم اهميت و حرفهايي محبت آميز او را شاد كنيد و خستگي را از تنش بيرون آوريد.

4ـ خيلي از مواقع ما با حرفها و حركاتمان همسرمان را نسبت به خود عصباني و ناراحت مي كنيم...

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



ازدواج و آمیزش جنسی از دیدگاه اسلام
نوشته شده در دو شنبه 19 آبان 1393
بازدید : 714
نویسنده : حسن عباسی

 مقدمه

وَانْکِحُوا الایامی مِنْکُم و الصّالحینَ مِن عِبادکُم وَ امائِکُم ...،(1
مردان بی زن، زنان بی شوهر و بندگان صالح خود را به نکاح آورید، اگر فقیر هم باشند خداوند از فضل خویش آنها را بی نیاز می‌سازد و خداوند وسعت دهنده داناست.


در آ‌غاز سخن با آیه فوق بحث را شروع می‌کنیم. خداوند در این آیه به بزرگترها دستور می‌دهد که حتّی اگر جوانان فقیر و محروم هستند و امکانات تشکیل زندگی و خانواده را ندارند وظیفه شماست که امکانات را برایشان فراهم کنید و آنها را به ازدواج دعوت نمایید.

طبیعی است؛ اگر نسل جوان دارای امکانات بود خود به این امر مقدّس همت می‌ورزیدند؛ ولی عواقب شوم تأخیر ازدواج و عدم یاری رسانی به نسل جوان برای تشکیل خانواده بر دوش بزرگان قوم، فامیل، دولت و ملّت است با این سخنان وارد این موضوع می‌شوم که از مهّمترین مسائل بعد از ازدواج مسائل جنسی است؛ که باید بیش از پیش به صورت دقیق و تخصّصی از نظر دیدگاه دین مبین اسلام مورد بررسی قرار گیرد؛ که چه بسیاری از مشکلات روحی و روانی در خانواده‌ها به این امر و عدم دقّت در آن باز می‌گردد. امید است بتوانیم با پرداختن به آن باری هر چند کم از دوش اجتماع بردارم و رسالت خویش را آنگونه که رضایت حقّ در آن است انجام دهم.

آمیزش جنسی وازدواج از دیدگاه اسلام

 اهمیّت ازدواج

پیرامون موضوع ازدواج در اسلام و اهمیت آن در بنیان خانواده و در پرتوی آن اجتماع صحبت بسیار است. این سنت حسنه در بر دارنده ابعاد فردی و اجتماعی بسیاری است. ظرفیّت‌سازی فردی و اجتماعی یکی از ابعاد مهّم در ازدواج است. آن زمان که انسانی در جایگاه فردی از افراد خانواده و در حقیقت رکن اساسی و اصلی یعنی زن و شوهر واقع می‌شود، غیر از خود باید در امور دیگران را هم مدّ نظر قرار دهد، و به آنها اهمیت دهد.

قبول کردن دیگران در کنار خویش با وجود اختلافات فکری و شخصّیتی بسیار اهمیّت دارد؛ زیرا هیچ انسانی مثل انسان دیگر نیست. جمع شدن در عین وجود اختلافات نیاز به ظرفیّت دارد، با وجود اینکه انسان دائم در حال امتحان است؛ ازدواج امتحان بزرگی برای افراد خواهد بود؛ چه بسیار افرادی که خود و جامعه آنها را خوب و متعالی فرض می‌کرد؛ ولی در ازدواج موفق نبودند؛ و چه بسیار افراد بد و پست که به واسطه ازدواج در اوج قرار گرفتند؛ این نشان از ناشناخته بودن ازدواج در جامعه است.

انسان با ازدواج کامل می‌شود و بهتر از بگوییم تجزیه می‌شود؛ و نا خالصیهایش نمایان می‌شود. اگر استقامت کند بارور و شکوفا، و در غیر اینصورت دچار ضعف و بدبینی و دیگر مشکلات خواهد شد؛ برای خود و دیگران مانع پیشرفت خواهد شد. به واسطه ازدواج زندگی او محور و آرامش پیدا می‌کند. قرآن مجید هدف از ازدواج را آرامش، صفا، صمیمیت و رحمت می‌داند. «خلق لَکُمْ مِن اَنْفُسِکُمُ اَزْواجاً لِتَسْکُنُوا اِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوُدَهً وَ رَحْمَه» (2)
پس باید نسبت به تکمیل نسل جوان و قراردادن محور آرامش و آسایش او همّت ورزیده تا از گناه و انحراف مصون و محفوظ بماند.
حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید:
اذا جاءکم من ترضون خلقه و دینه فزوجوه الاّ تفعلوه تکن فتنه فی الارض و فساد کبیر (3

 
هنگامی که فردی به عنوان خواستگاری آمد که از نظر خلق، اخلاق و دیانتش راضی هستید؛ پس او را به ازدواج در آورید. اگر چنین نکردید فتنه و فساد بزرگ بر روی زمین بوجود خواهد آمد. راستی این فتنه و فساد همین بالا بودن آمار جرم، جنایت و انحرافات اجتماعی نیست که جهان را در بر گرفته است و یک جامعه اسلامی باید از آن پاک و مبّرا باشد.
ازدواج به موقع نیز یکی از نیازهای مهم و اساسی نسل جوان است و تأخیر یا عدم امکان ازدواج مشکلات فراوانی را برای خانواده و جامعه بوجود می‌آورد. از آنجایی که یکی از مهمترین مسائل در ازدواج بحث روابط جنسی است و اطلاعات دینی و مذهبی راجع به این موضوع کمتر در دسترس افراد هست؛ به این نتیجه رسیدم که از این باب موضوع ازدواج را مورد بررسی قرار دهم؛ و بخشی از مسائل این موضوع را مورد تحلیل قرار خواهم داد.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



راهنمای عاشقانه زندگی کردن کنار یکدیگر
نوشته شده در سه شنبه 30 مهر 1393
بازدید : 741
نویسنده : حسن عباسی

راهنمای عاشقانه زندگی کردن کنار یکدیگر

ما انسان ها نیازهای متفاوتی داریم که نشاندهنده تفاوت در شدت نیازهای انسان هاست، بنابراین نمی توان هیچ انسانی را به خاطر داشتن شدت نیازش یا میل کمتر به نیازی، سرزنش کرد؛ همانطور که نمی توان کسی را به خاطر ترجیح غذایی بر غذای دیگر سرزنش کرد.

 

به دلیل اینکه نیازها در ژن ما تعبیه شده اند و ترجیح نیازی بر نیاز دیگر فقط تصمیمی است که ژن ها گرفته اند و تعبیه فیزیولوژیکی بدن ماست، بنابراین نمی توان کسی را به خاطر ژن هایش مورد بازخواست و سرزنش قرار داد!

 

اما در اینجا این سوال پیش می آید که با توجه به شدت گوناگون نیازهای انسان ها، پس چگونه کنار یکدیگر زندگی می کنیم؟

 

برای زندگی کردن و احساس عشق در کنار یکدیگر، کافی است همواره چند راهکار را به کار ببندید:


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



۷ زیبایی که با آرایش به دست نمی آید!
نوشته شده در سه شنبه 30 مهر 1393
بازدید : 735
نویسنده : حسن عباسی

۷ زیبایی که با آرایش به دست نمی آید!

۷ فاکتوری که در زیر به آنها خواهیم پرداخت، چنان تاثیر شگرفی بر زیبایی شما دارد که محال است آرایش بتواند به گرد پای آن برسد. نظرات خود را درباره آنها با ما در میان بگذارید!

 

بسیاری از زنان تصور می‌کنند که کلید زیبایی آنها در کیف لوازم آرایش آنها پنهان شده است. هزار و یک دلیل به این تصور اشتباه دامن می‌زند: مردم بر اساس ظاهر افراد درباره آنها قضاوت می‌کنند، فرهنگ عوام و رسانه‌های اجتماعی براین قضاوت مهر تایید می‌زند و در کمال تاسف، تجارت جهانی لوازم آرایش برای کسب درآمد روزافزون، تاثیر معجزه‌آسای محصولات خود پیش و پس از استفاده را در بوق و کرنا کرده و به تبلیغ این محصولات می‌پردازد. اما واقعیت چیز دیگری است، زیبایی حقیقی چیزی در ورای رنگ رژلب، ریمل و سرخی رژگونه شما، نهفته شده است. این ۷ فاکتوری که در زیر به آنها خواهیم پرداخت، چنان تاثیر شگرفی بر زیبایی شما دارد که محال است آرایش بتواند به گرد پای آن برسد.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



نشانه های خرابکاری در زندگی مشترک
نوشته شده در سه شنبه 29 مهر 1393
بازدید : 698
نویسنده : حسن عباسی

نشانه های خرابکاری در زندگی مشترک

درست است که همه مردم دوست دارند بهترین و سعادتمندترین زندگی مشترک را داشته باشند، ولی بعضی کارها که شاید متوجه آنها هم نباشید، به رابطه شما آسیب می زنند. در واقع شما عمداً این کارها را انجام می دهید، زیرا معتقدید که کار درستی هستند، ولی درست برعکس آن صحیح است. از اشتباهات زیر دوری کنید تا زندگی مشترک شما دوام یابد.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 757
نویسنده : حسن عباسی

 

زنان و مردان از جهات مختلف با هم متفاوت هستند و دنیا را از زاویه های متفاوت می بینند. کلید درک این تفاوت ها در طریقه برقراری ارتباط نهفته است. در اینجا به 6 تفاوت  ارتباطی مهم بین خانم ها و آقایان اشاره می کنیم که دانستن آنها برای هر زوج لازم است.

 

چرازوجها متفاوتند ودنیا را از زاویه های متفاوت میبینند؟

چرا با هم صحبت کنیم؟

آقایان معتقدند که هر مکالمه ای باید یک هدف مشخص داشته باشد. در پس هر مکالمه مشکل یا نکته ای نهفته است که باید حل و فصل شود. هدف از مکالمه این است که به صورت هرچه کارآمدتر مشکلات را ریشه یابی کنیم.

وقتی خانم ها مکالمه و گفتگو می کنند، می خواهند احساسات واقعی خود را پیدا کنند و بدانند که آنچه می خواهند بگویند چیست. از نظر یک زن مکالمه فرصتی است برای افزایش صمیمیت با همسر. او با این کار احساسات منفی خود را آزاد  و پیوند خود را با همسرش محکم تر می کند.



:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 735
نویسنده : حسن عباسی

 

تاثیر متقابل عشق و رابطه زناشویی

 

ارتباط بین عشق و رابطه زناشویی به رغم به هم پیوستگی شان، هنوز به درستی روشن نیست. این مساله که برخی افراد روابط زناشویی را بدون هیچ عشق یا صمیمیتی تجربه می کنند، کاملا بیانگر این مساله است. چنین روابطی صرفا خشنودی جنسی را به دنبال داشته و عاری از هرگونه مسئولیت و تعهدی است که به طور معمول در روابط عاطفی و عاشقانه دیده می شود بنابراین در روابط زناشویی بدون عشق، مهم ترین فاکتورهای یک رابطه عاشقانه مانند تعهد، مسئولیت، صمیمیت و عاطفه وجود ندارند.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 827
نویسنده : حسن عباسی

 

زوج های خوشبخت چه شکلی و چگونه هستند؟ ، خوشبختی در زندگی فقط این نیست که سالی یک مرتبه به مسافرت خارجی بروید یا خانه رویایی تان را بخرید یا هر ماه از محبوب تان هدیه ای گران قیمت دریافت کنید. در عوض لذت واقعی در زندگی  بستگی به کارهای کوچکی دارد که هر روز انجام می دهید.

زوج های خوشبخت چه شکلی و چگونه هستند؟

مانند در آغوش کشیدن همسرتان وقتی که عصرها از کار بر می گردد، دم کردن چای یا قهوره برای همسرتان، کمک به همسرتان در کارهای روزمره. بله خوشبختی وافعی  در ازدواج نتیجه همین کارهای کوچک است که زوج های خوشبخت هر روز انجام می دهند.

بسیار خوب، ما تصمیم گرفتیم  در زندگی چند زوج سرک بکشیم، و سرگرمی های روزانه شان رابا شما در میان بگذاریم:

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



تفاوت ذهن زنان وذهن مردان ؛دیوار حائل ذهنی !
نوشته شده در یک شنبه 8 مهر 1393
بازدید : 761
نویسنده : حسن عباسی

 

ذهن زنان و ذهن مردان، تفاوت های زیادی دارد. آدم های موفق سعی می کنند این تفاوت های را بشناسند ، به رسمیت بشناسند و در زندگی حواس شان به این تفاوت ها باشد.

 

یکی از این تفاوت های مهم "دیوار حائل" است. همسران بهتر است با این تفاوت مهم آشنا شوند چرا که بسیاری از دعواها و اختلافات ریشه در این تفاوت دارد.

 

 

 

تفاوت ذهن زنان وذهن مردان ؛دیوار حائل ذهنی !

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



حكايت كوتاه و جالب در مورد زندگي
نوشته شده در یک شنبه 6 مهر 1393
بازدید : 738
نویسنده : حسن عباسی

 

 

در سمیناری به حضار گفته شد اسم خود را روی بادکنکی بنویسید.

همه اینکارو انجام دادند و تمام بادکنک ها درون اتاقی دیگر قرار داده شد.

اعلام شد که هر کس بادکنک خود را ظرف 5 دقیقه پیدا کند.

همه به سمت اتاق مذکور رفتند و با شتاب و هرج و مرج به دنبال بادکنک خود گشتند

ولی هیچکس نتوانست بادکنک خود را پیدا کند.

دوباره اعلام شد که این بار هر کس بادکنکی که برمیدارد به صاحبش دهد.

طولی نکشید که همه بادکنک خود را یافتند.

دوباره بلندگو به صدا درآمد که این کار دقیقاً زندگی ماست.

وقتی تنها به دنبال شادی خودمان هستیم به شادی نخواهیم رسید

در حالی که شادی ما در شادی دیگران است،

شما شادی را به دیگران هدیه دهید و شاهد آمدن شادی به سمت خود باشید...

**شادي چيزيست كه تقسيم كردنش باعث كاهشش نمي شود

  شادي هايمان را تقسيم كنيم...

**به ديگران كمك كنيم چون آنها هم به ما كمك كنند...

**زندگي آنقدر طولاني نيست كه بخواهيم همه اش را به غم

  يا به مال اندوزي يا تنها براي خود صرف كنيم

  به گونه ي زندگي كنيم كه هم خودمان شاد باشيم هم باعث شادي ديگران شويم....


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 585
نویسنده : حسن عباسی

http://www.noonoab.com/assets/js/admin/uploaded/2013/10/1_GetResizedImage_aspx_1-300x2052.jpg

همزمان با حلول ماه ذي الحجه
فرشتگان هفت آسمان را آذين بسته اند
تا پيوند خجسته
آب و آينه
ماه با خورشيد
نور با نور
را در عرش جشن بگيرند

بانوي آب
نگين آفرينش
در ميان هلهله و شور
با جامه اي از نور
مي رود تا در کوچه هاي مدينه همقدم و همسفر
مردي به زلالي آينه
علي مرتضي گردد
و محرم دلتنگي هايش شود
مي رود تا معني عشق را به اوج خود برساند
و 11 يادگار از تبار علي (ع) را در جهان ماندگار کند
و وصلتي فرخنده و ميمون را براي هميشه در اولين روز ذي الحجه در تاريخ ثبت نمايد.
سالروز وصال خوشبوترين گل هاي گيتي و حلول ماه پر خير و برکت ذي الحجه و اعياد فرخنده آن را تبريک و تهنيت عرض مي نمايیم.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



بازدید : 696
نویسنده : حسن عباسی

قدردانی از شوهر

 

شوهرتان را تشویق کنید و وقتی برای رسیدن به هدف خاصی تلاش می کند، مشوق او باشید. بارها و بارها به او بگویید که به او کاملا ایمان دارید. اگر می توانید هر روز از همسرتان به خاطر تلاشی که برای موفقیت و آسایش در زندگی مشترک تان کرده است، قدردانی کنید.

 

با رعایت این نکات قلب شوهرتان را  در دستتان بگیرید !

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



نوشته شده در یک شنبه 15 شهريور 1393
بازدید : 878
نویسنده : حسن عباسی

با انجام اين تست مي‌توانيد به برونگرا يا درونگرا بودن خود و خواستگارتان پي ببريد.شما خودتان جزو كدام گروه هستيد؟ از آن برونگراهاي دوآتيشه كه اصلا و ابدا با تنهايي كنار نمي‌آيند يا از آن درونگراهايي كه فقط در گوشه عزلت خودشان خوش هستند؟ يا شايد هم ميانه‌رو باشيد. اما به‌طور معمول اكثر انسان‌ها به سمت يكي از اين 2 قطب تمايل بيشتري دارند.


ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

این مطلب را هنگامی که با همسرتان هستید مطالعه بفرمایید...



:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



ازدواج درونگراها و برونگراها؟!
نوشته شده در یک شنبه 15 شهريور 1393
بازدید : 1035
نویسنده : حسن عباسی

وقتی یک درونگرا با یک برونگرا ازدواج می کند: تفاوت های شخصیتی میان همسران ممکن است مشکلاتی در رابطه آنها ایجاد کند، از جمله تفاوت از لحاظ درونگرایی و برونگرایی، برای مثال ممکن است انسانی که روابط اجتماعی پرهیاهو و پرشوری دارد، همسری را انتخاب کند که خواهان زندگی آرام تر و بی سروصداتری است...

 

 

 

 

 

 

 

ازدواج این دو که از این لحاظ هیچ وجه تشابهی با هم ندارند، بی مشکل نیست. همه ما ویژگی های شخصیتی ای داریم که به راحتی تغییر نمی کند و متاسفانه اگر نتوانیم با هم به تعامل برسیم، عرصه بر ما تنگ می شود و تنش های ناخوشایندی را تجربه خواهیم کرد.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



چهار راه بدبختی : علائم شکست در ازدواج
نوشته شده در یک شنبه 14 شهريور 1393
بازدید : 804
نویسنده : حسن عباسی

 

 

ازدواج مقطعی حساس است که اگر با چشمان بسته درباره آن تصمیم بگیرید، ممکن است نه تنها از‌‌ همان ابتدا، بلکه بخصوص در آینده، رنج فراوانی برایتان در پی داشته باشد و مهم‌تر از آن، سرمایه جوانی، سرزندگی، سلامتی و رضایتمندی شما را از چنگتان در آورد.

 

مسیر بهشتی: ازدواجی که در آن کفویت و تناسب وجود نداشته باشد مستقیم‌ترین راه تا بدبختی است.

در اینجا به مهم‌ترین تناسب‌هایی که ممکن است در انتخاب و ازدواج نادیده بگیرید یا به بیان بهتر، ۴ علامتی که از همان ابتدا نشان می‌دهد در ازدواج شکست خواهید خورد، اشاره می‌کنیم. علائم و اختلاف‌هایی که اغلب در حین انتخاب از نگاه شما و خانواده‌تان جا می‌مانند یا ممکن است ساده تلقی شوند:



:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



درونگرایی و برونگرا چه تاثیری بر ازدواج دارد؟
نوشته شده در یک شنبه 5 فروردين 1394
بازدید : 530
نویسنده : حسن عباسی

یکی از معیارهایی که هنگام انتخاب همسر حتماً باید به آن توجه شود، خصوصیات شخصیتی افراد است. از آنجایی که ویژگی های شخصیتی اغلب جنبه ارثی داشته و تغییر دادن آنها به راحتی میسر نیست، مد نظر قرار دادن آنها در زمان انتخاب همسر امری ضروری به نظر می رسد. بر طبق نظریات روان شناسی شخصیت، افراد از نظر ویژگی ‌های شخصیتی در تعامل با محیط به دو دسته درون‌گرا و برون‌گرا تقسیم می ‌شوند.

 


 

درونگرایی و برونگرا چه تاثیری بر ازدواج دارد؟

 

- افراد درون‌گرا: افرادی که همیشه غرق تفکرند و به محیط بیرون توجه نمی ‌کنند. آن ‌ها مانند حوضی هستند به عمق یک اقیانوس. یعنی ارتباط پیرامونی ‌شان زیاد نیست ولی ارتباط درونی ‌شان عمیق است. در واقع این افراد تمایل بسیار كمی به حضور در جمع دارند و بیشتر دقت خود را به مطالعه و فعالیتهای ذهنی و انفرادی می گذرانند.

- افراد برون‌گرا: افرادی هستند که بیشتر به دنیای اطرافشان توجه می‌کنند. ارتباطات پیرامونی این افراد زیاد است. یعنی اهل معاشرت، تفریح و شلوغی‌ اند. آن ‌ها مانند یک اقیانوس ‌اند به عمق یك حوض. به عبارت دیگر ارتباطات ‌شان زیاد است (دوست زیاد دارند)، ولی عمیق نیست. معمولاً افراد این گروه نسبت به افراد درونگرا دارای اعتماد به نفس بیشتری می باشند.

افزون بر اینها میان افراد درونگرا و برونگرا در موارد بسیاری تفاوت وجود دارد كه در جدول ذیل به آنها اشاره می گردد:

 

برونگراها

درونگراها

حل مسئله

تمایل به با صدای بلند فکر کردن

خطور کردن بهترین راه حل ها به ذهن در هنگام

حرف زدن نادیده گرفتن نظرات دیگران

علاقه به شرکت در بحث های گروهی

 به منظور حل مشکل

تمایل به پردازش درونی اطلاعات

خطور کردن بهترین راه حل ها به هنگام سکوت و تنهایی

نیاز به افزایش دانش و اگاهی قبل از بحث درباره مشکل مورد نظر

ارتباطات

ترجیح ارتباط رو در رو در صورت امکان

تمایل به دیدن واکنش ها و رفتارهای غیر کلامی

نیاز به بازخورد فوری

عدم علاقه به نوشتن خاطرات روزانه یا ایمیل های طولانی

ترجیح دادن ایمیل و پیام های صوتی

اجتناب از تعاملات غیر ضروری

عدم علاقه به هدر دادن وقت با بحث و گفتگو.

تمایل به فکر کردن قبل از عمل

عدم علاقه به جلسات و ملاقات های طولانی مدت

تصمیم گیری

دریافت اطلاعات از دیگران قبل از تصمیم گیری

تمایل به سریع عمل کردن در مواقع بحرانی

تصمیم گیری مستقل و بدون دخالت دیگران برایشان خوشایندتر است.

نیاز داشتن به زمان قبل از شروع فعالیت

تعاملات بین فردی

جستجو برای یافتن فرصت هایی جهت گفتگو و

فعالیت های اجتماعی

انرژی گرفتن از تعامل با دیگران و احساس تخلیه انرژی به واسطه تحمل تنهایی به مدت طولانی

داشتن دوستان و آشنایان زیاد

جستجو برای یافتن فرصت هایی جهت تنهایی و سکوت احساس تخلیه انرژی به واسطه تعاملات زیاد اجتماعی و نیاز به تنهایی

برای نیرو گرفتن دوباره

بودجه بندی دقیق "زمان مخصوص به دیگران"

توجه و تمرکز

تمرکز زیاد روی افراد و اشیا دور و بر

ناتوانی در تمرکز به هنگام سکوت

خسته شدن از اجبار به نشستن و توجه طولانی مدت به یک شی یا موضوع

اهمیت ندادن به عوامل مزاحم

تمرکز زیاد روی افکار و نظرات درونی

اغلب مشغول گفتگوی درونی بودن

لذت بردن از تمرکز در سکوت بر یک موضوع

ناراحت شدن از عوامل مزاحم

نقاط قوت طبیعی

انرژی دادن به افراد و گروه ها

توانایی سریع عکس العمل نشان دادن

به وجود آوردن احساس شورو هیجان

آشنا کردن افراد به یکدیگر

آرام کردن افراد و گروه ها

ارزیابی موقعیت قبل از عمل کردن

گوش دادن به نظرات دیگران

مستقل عمل کردن

نقاط ضعف طبیعی

ندادن فضا به دیگران برای صحبت کردن

توجه نکردن به اطلاعات دیگران

ننوشتن درباره مشکلات

واکنش نشان دادن قبل از فکر کردن

ناتوانی از در میان گذاشتن افکارشان با دیگران

مشورت نگرفتن از دیگران تاکید بیش از حد

 بر نوشتن فکر کردن خیلی زیاد

 قبل از اقدام به عمل

چگونه باعث آزار دیگران می شوند

با صحبت کردن و جلب توجه زیاد و اجازه ندادن به دیگران برای مطرح کردن خود در جمع

ناتوانی در ابراز عقاید

شرکت نکردن در بحث ها یا واکنش نشان ندادن نسبت به حرف های دیگران

سوء تعبیر دیگران در مورد آنها

شاید دیگران آنها را افرادی خودخواه که برای دیگران ارزشی قائل نیستند تصور کنند.

ممکن است دیگران به اشتباه آنها را افرادی کناره گیر، خجالتی و غیر صمیمی تلقی کنند.

پس از مطالعه مطلب قطعا این سوال پیش می آید كه ازدواج افراد گروه درونگرا با گروه برونگرا جایز است یا نه؟

واقعیت این است که بهترین شکل ازدواج، پیوند دو فرد مشابه همدیگر است. اما اگر افراد این دو گروه دچار افراط در خصوصیت شخصیتی شان شوند یعنی مثلاً ویژگی های درون گرایی در یكی و خصوصیت های برونگرای در دیگری در حد بسیار بالایی وجود داشته باشد نمی توانند با فردی از گروه مقابل زندگی راحت و موفقیت آمیزی داشته باشند.

 افراد برون‌گرا افرادی هستند که بیشتر به دنیای اطرافشان توجه می‌کنند. ارتباطات پیرامونی این افراد زیاد است. یعنی اهل معاشرت، تفریح و شلوغی‌ اند. آن ‌ها مانند یک اقیانوس ‌اند به عمق یك حوض

 گاهی اتفاق می افتد كه دو نفر كه یكی مثلاً درونگرای افراطی با یك برونگرای معمولی و منطقی ازدواج می كنند. در این حالت شاید زندگی به شكست صد در صد و در نتیجه طلاق نیاجامد ولی یقینا عرصه بر فرد برونگرا به شدت تنگ خواهد بود و وی باید از بسیاری از حقوق طبیعی و مسلم خود در زندگی بگذرد كه معمولا پس از چند سال از حوصله و توان افراد خارج می گردد و زندگی مشترك را به سمت تنش و اختلاف سوق می دهد.


:: موضوعات مرتبط: تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



فرق ازدواجهای موقت با روابط نامشروع!
نوشته شده در جمعه 13 شهريور 1393
بازدید : 783
نویسنده : حسن عباسی
موقت

 


عده ای نظراتی مبنی بر این داشتند که ازدواج موقت با روابط نامشروع تفاوتی ندارد! در این مقاله پاسخ این عزیزان را می‌دهیم.  

 


ازدواج، در عرف و شرع، پیمان زناشویى است و بر اساس آن، براى مرد و زن نسبت به یكدیگر، تعهّداتى اخلاقى و حقوقى پدید مى‏آید كه سرپیچى (از بسیارى) از آن‏ها، عقوبت و كیفر را در پى خواهد داشت. (1)

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



قدم به قدم تا جلب رضایت والدین در ازدواج
نوشته شده در سه شنبه 21 اسفند 1393
بازدید : 569
نویسنده : حسن عباسی

مخالفت والدین در ازدواج اتفاقی است که برای خیلی ها می افتد. در این مواقع باید چه کار کرد؟ پا پس کشید و تسلیم خواسته خانواده شد یا همچنان بر خواسته خود اصرار ورزید؟

قدم به قدم تا جلب رضایت والدین در ازدواج

 

مخالفت والدین در ازدواج                         

 هیچ مخالفتی به معنی رد گزینه شما نیست و هیچ موافقتی هم به معنی تایید کامل آن نیست. پس اگر والدینتان با انتخاب شما مخالفت کردند، فکر نکنید فرد مورد نظرتان از هر حیث مردود است. یک بار دیگر به معیارهایتان نگاه کنید و فرد منتخبتان را با آنها بسنجید و بعد، از او در مقابل خانواده تان دفاع کنید. در واقع از انتخاب خودتان دفاع کنید.               

 قدم اول                       

 اولین قدم در دفاع ما از فرد مورد نظر، این است که انتخاب ما قابلیت دفاع عقلانی داشته باشد. و این دفاع حمل بر درستی ملاک ها و بارم بندی ملاک ها و اولویت بندی آن هاست.                   

 اگر از نظر عقلانی ما توانسته باشیم بدون هندی بازی و عاشق شدن قبل از تطبیق ملاک ها فرد مورد نظر را انتخاب کنیم و هم شانی مذهبی، اقتصادی، فرهنگی، سنتی، تحصیلات، قیافه و ... رعایت شده باشد می توان گفت فرد مورد نظر گزینه مناسبی برای ازدواج می باشد.                   

در چنین صورتی می توان از انتخاب خود دفاع کرد.                    

اما معمولا مخالفت والدین با فرد انتخابی فرزند به دلیل عدم تطابق ملاک ها و هم شانی فرد با فرزند یا خانواده است. و معمولا زمانی که فرزند قبل از تعیین ملاک ها عاشق شده باشد چنین مشکلی خواهند داشت. البته درصد بسیار کمی از والدین هم از روی تعصب و بدون دلیل با انتخاب فرزند خود مخالفت می کنند اما مطمئنا در درصد بسیار پایینی قرار دارند.                  

قدم دوم                          

شما نیم نگاهی به ملاک های خودتان بیندازید.                                

 آیا فرد مورد نظر را بر اساس ملاک های خود انتخاب کرده اید؟                       

آیا اول انتخاب کرده و بعد عاشق شده اید یا اول عاشق شده اید و بعد ملاک ها را بر اساس فرد مورد نظر تعدیل کرده اید؟                           

 آیا صفت خاصی در محبوب نیست که به خاطر همان ویژگی خاص، شما حاضر شده اید با او ازدواج کنید و سایر داشته ها و نداشته ها را غافل نشده اید؟                        

 اگر مطمئن شدید انتخاب شما کاملا معقول و منطقی و بر اساس ملاک بوده طبعا مخالفت والدین، غیر منطقی خواهد بود.                 

قدم سوم                    

شما باید در جو صمیمی و فرصت مناسب با والدین خود صحبت کنید. ملاک هایتان را برای او بازگو کنید. چرا و بر چه اساسی او را انتخاب کرده اید و محاسن او و ایده آل های شخصی تان که ممکن است با والدینتان داشته باشد با او صحبت کنید. البته اگر شخص امینی که هم والدینتان او را قبول کنند و هم با شما صمیمی باشد، قبلا با شما هماهنگ شده و در جلسه حاضر باشد تاثیر مثبتی در جلسه شما خواهد داشت. البته ممکن است پدر یا مادر شما هم دلایلی داشته باشند که از نظر شما بدون دلیل باشد اما از نظر ناظر بی طرف و امین شما حرف درستی باشد و شما باید ملاک های خود را تعدیل کنید.                               

بیشتر بدانید                     

 مطمئنا هیچ پدر و مادری مانع خوشبختی فرزندش نمی شود. حتی اگر با ازدواج او صد در صد مخالف باشد. والدین زیادی دیده ایم که با وجود مخالفت صد در صد با فرزندی که تا آخرین فرصت فکر می کرد انتخاب درستی داشته و حتی پدر او را تهدید به عدم حمایت و محرومیت از ارث کرده بوده اما بعداز ازدواج باز هم نظر حمایت خود را از فرزندش دریغ نکرده است.                            

همه ما چه قبل و چه بعد از ازدواج به نظر لطف والدینمان نیازداریم. حتی اگر والدین هیچ کمکی هم به شما نکنند سعی کنید خودو خانمتان رضایت آنان را به دست آورید. هم رضایت والدین شما و هم دختر خانم. اصلا به این گزینه فکر نکنید که بخواهید رابطه خود را با والدین تان قطع کنید. این مساله هم اکثرا اوقات امکان وقوعی ندارد و ماه های بعدی ازدواج و سردی عطش تصمیم عجولانه باز هم محبت والدین در وجود انسان روشن می شود. و هم این که والدین انسان به مانند ریشه او هستند و قطع رابطه با والدین انسان را تبدیل به موجودی بی ریشه می کند که مشکلات فراوانی فراروی خود و خانواده خود خواهد داشت. ضمن این که خداوند در قرآن شدیدا از قطع رابطه با والدین نهی می کند.                           

شما به جای این که از برخورد والدینتان با عروس خانم نگران باشید. بعد از اطمینان از انتخابتان بر اساس ملاک ها و اولویت های ذکر شده، از همسر آینده تان بخواهید با هم دنبال راه هایی باشید که نظر لطف والدین دو طرف همیشه بر زندگی مشترک شما سایه بیندازد.                         

 منبع:شهر سوال


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , حجاب و عفاف , زندگی مشترک , ,



مهارت های ضروری برای همسر داری :
نوشته شده در سه شنبه 7 شهريور 1393
بازدید : 741
نویسنده : حسن عباسی

وقتی زندگی مشترک شروع می‌ شود، زن و مرد هر یک به نوبه ‌ی خود آگاهانه یا ندانسته متعهد می ‌شوند که برای ایجاد و داشتن زندگی مشترک شاد و پرطراوت در کنار هم تلاش کنند. در زندگی مشترک، هر چند خیلی از عوامل بیرونی را نمی ‌توان کنترل‌ کرد.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



همسرداری مدرن !
نوشته شده در سه شنبه 6 شهريور 1393
بازدید : 755
نویسنده : حسن عباسی

همسرداری مدرن

از همسر خود انتظار نداشته باشید که با تمامی طرح ها و ایده ها و افکار شما موافق باشد و آنها را تحسین کند. واقع بین باشید و به او اجازه دهید که نظرش را هر چند که برخلاف میل شما باشد، بیان نمایید.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



هفت رازی که زندگی زناشوییتان را متحول میکند!
نوشته شده در سه شنبه 5 شهريور 1393
بازدید : 715
نویسنده : حسن عباسی

7 رازی که زندگی زناشویی تان را موفق می کند

برای پاسخ به این سوال در یک کلام می‌توان گفت به کارهایی که زوجهای موفق انجام می‌دهند و به رازهایی که انها در روابطشان اعمال می‌کنند توجه کنید. این رازها را در ادامه بخوانید.


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



توصیه های حضرت خدیجه به خانم ها
نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1393
بازدید : 743
نویسنده : حسن عباسی

توصیه های حضرت خدیجه به خانم ها

يکي از ابعاد مهم سبک زندگي اسلامي که سهم بسزايي در نشاط و تحرک خانواده و در نتيجه جامعه و حرکت آن به سوي کمال و سعادت دارد، سبک شوهرداري براي خانم هاست. به همين دليل، زماني که يکي از زنان مسلمان از پيامبر(ص) پرسيد که چرا زنان از جهاد معاف شده اند؟ ايشان فرمودند: «جهاد المرأة حُسن التبعل؛ جهاد زن، خوب شوهرداري زن است.»
(کافي، ج 5، ص 9)


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



یک مرد از همسرش چه می خواهد؟
نوشته شده در سه شنبه 30 مرداد 1393
بازدید : 739
نویسنده : حسن عباسی

یک مرد از همسرش چه می خواهد؟

مسائل مردانه که اغلب باعث لطمه به روحیه و روان آقایان نیز می شوند عبارتند از مسائلی مانند نیاز به آرامش ،نیاز به تعریف و تمجید ، لذت جنسی وکمبود عاطفه و… باشد در اینجا میخواهیم بیشتربه رازهای آقایان بپردازیم


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



عشق عشق عشق
نوشته شده در سه شنبه 29 مرداد 1393
بازدید : 825
نویسنده : حسن عباسی



آیا حسن ظن به معنای سادلوح بودن و زود باوری است ؟
نوشته شده در سه شنبه 27 مرداد 1393
بازدید : 1050
نویسنده : حسن عباسی

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , ,



17راهکار درمان وابستگی به نامحرم
نوشته شده در سه شنبه 21 مرداد 1393
بازدید : 715
نویسنده : حسن عباسی

 

متأسفانه مسأله رفاقت بین دختران و پسران نامحرم بسیار افزایش یافته و جوانان زیادی پا در این وادی نا امن گذاشته اند و بسیار هم خشنود هستند ،اما این خشنودی دیری نمی پاید و و این روابط اثرات سوء خود را نشان می دهد ، و هنگامی که یک رابطه رو به سردی نهاده و خاتمه می یابد طرفین می مانند و دنیایی از سردی و افسردگی ...
احساس شدید نیاز عاطفی و تنهایی آن ها رنج می دهد ،دقیقا مثل یک شخص سیگاری که در صدد ترک سیگار است و بسیار به نظرش سخت و غیر ممکن می آید .
اما در مورد راهكارهای فراموشی موارد زیر را به شما معرفی می‌كنیم كه امیدواریم بتواند به شما كمك كند.

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , ,



بابهترین شیوه های تعامل با همسر آشنا شوید!
نوشته شده در سه شنبه 25 مرداد 1393
بازدید : 714
نویسنده : حسن عباسی

بابهترین شیوه های تعامل با همسر آشنا شوید

بهترین شیوه های تعامل با همسر


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



جایگاه تقدیر و قسمت در ازدواج
نوشته شده در سه شنبه 24 مرداد 1393
بازدید : 730
نویسنده : حسن عباسی

 

قسمت در ازدواج

"اگر قسمت باشد می‌شود و اگر نباشد نمی‌شود" این جمله را بارها و بارها شاید شنیده باشید و برداشتی از آن در ذهن‌تان جا گرفته باشد و در بسیاری از امور از آن برداشت در تصمیمات‌تان استفاده کرده باشید. قطعا نقش قسمت و تقدیر الهی را نمی‌توان در زندگی انکار کرد ولی تفسیر و نوع نگاه ما به مقدرات الهی از اهمیت بالایی برخوردار است...

 


:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



تعداد صفحات : 14