الزامهای یک حیات عاشقانه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.



الزامهای یک حیات عاشقانه
نوشته شده در شنبه 28 مهر 1394
بازدید : 864
نویسنده : حسن عباسی

گاهی اوقات افراد در انتخاب همسر به داشتن تناسب و شباهت زیاد اصرار دارند و برخی دیگر تصور می کنند داشتن تفاوتهای ظاهری، اعتقادی و نگرشی و .. ضامن خوشبختی آنهاست. البته توجه صرف و یک جانبه به شباهتها یا تفاوتها داشتن اشتباه است. یک انتخاب موفق و یک زندگی زناشویی متعادل زمانی حاصل می شود که تفاوتها و تناسبها هر دو در تعادل باشند.

 

همه ما مثل قدیمی" چیزهای مخالف همدیگر را جذب می کنند" را شنیده ایم. در ازدواجی که توام با عشق و علاقه و البته شناحت کافی باشد وقتی اختلافات خود را نشان می دهد نتیجه کار اغلب زیباست چرا که طرفین با شناخت کافی از  تمایزات و اختلاف نظرها پیمان زناشویی را بسته اند پس شخصیت های متضاد می توانند در یک ارتباط عاشقانه مشارکت کنند.  اما زوجینی که در یک چنین موقعیت ارتباطی قرار می گیرند و بیش ازحد و اندازه طبیعی متفاوت باشند ممکن است حرکت پیشرونده آنها در زندگی زناشویی متوقف شده و به اتمام برسد. چه مقدار شباهت و تناسب برای موفقیت یک ازدواج و رابطه عاشقانه الزامی است؟

 

نتایج تحقیقات جامع در این زمینه نشان می دهد که افراد دوست دارند با کسانی که از نظر نگرش، مذهب و ارزشها شباهت دارند ازدواج کنند.

 

وقتی که افراد در یک ارتباط الزام آور قرارمی گیرند ابتدا شباهتهای شخصیتی آنهاست که رضایت و شادمانی زندگی متاهلین  را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا واقع شدن در یک ارتباط الزام آور مانند ازدواج مستلزم تعامل های منظم و دایمی است و در مواجهه با وظایف یا موضوعات و مشکلات زندگی روزمره نیازمند هماهنگی بسیار زیادی است(هماهنگ سازی)

 

در ازدواجی که توام با عشق و علاقه و البته شناحت کافی باشد وقتی اختلافات خود را نشان می دهد نتیجه کار اغلب زیباست چرا که طرفین با شناخت کافی از تمایزات و اختلاف نظرها پیمان زناشویی را بسته اند

 

در حالی که شباهتهای شخصیتی به احتمال زیاد قادر به تسهیل این فرآیند است، تفاوتها و اختلافات شخصیتی ممکن است باعث اصطکاک بیشتر و مشاجرات روزمره در زندگی افراد شود؛ هر چند نگرشها باید در نظر گرفته شود و مورد بررسی قرار گیرد اما افرادی که قصد ازدواج دارند باید از این که در زمینه های مختلف چه مقدار با هم شباهت یا اختلاف نظر دارند آگاه شوند زیرا نگرش ها بسیار نمایان و برجسته هستند.

 

این تحقیق نشان می دهد که در یک ارتباط عاشقانه الزام آور، شباهتهای شخصیتی برای یک ازدواج شاد مهم تر می شوند. تعیین ویژگی ها و ارزشهایی که برای شما و همچنین برای طرف مقابل تان مهم هستند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

این مساله کاملا درست است که برخی از  موضوعات و موارد را در رابطه عاشقانه و عاطفی با همسرمان می توانیم مورد چشم پوشی قرار دهیم در حالی که برخی از مسایل و اختلافات اصلا قابل چشم پوشی نیستند.

 

الزامهای یک حیات عاشقانه

 

ویژگی های شخصیتی خاص، فرهنگها و عقاید مخالف و متضاد زمانی می تواند سودمند باشد و یک ارتباط عاشقانه را در پی داشته باشد که در آن هر شخص تمام نقطه نظرات و دیدگاه هایش را به طرف مقابل ارایه کند و تصویری کامل و همه جانبه از خود ارایه داده باشد و همچنین شناختی نسبتا کامل و دقیق از طرف مقابل کسب کرده باشد. اگر به تفاوتها و اختلاف نظرات زوجین در زندگی زناشویی به صورت ایده آب و مثبت نگاه کنیم می بینیم که، شریک زندگی ما می تواند دنیای ما را نسبت به آنچه قبل از آشنایی با او بوده تغییر داده و گسترده تر کند. شخصیت های مخالف و متضاد می تواند  و باید به یک رابطه عاشقانه در ازدواج منجر شود. به خاطر داشته باشید اگر مایل به تغییر نیستید پس تصور نکنید که می توانید همسرتان را تغییر دهید.

 

دیدگاههای مختلف حتی آنهایی که برایتان ناآشنا و غریب هستند می تواند مشوق یک چارچوب کلی جدید برای ارتباط عاشقانه در ازدواج باشد و هیچ مانعی برای افزودن یک بعد جدید به زندگی و ازدواجتان وجود ندارد.

 

شاید به جرات بتوان گفت مهم نیست که چقدرشباهت یا اختلاف در ارتباط تان وجود دارد، بلکه مهم میزان مصالحه و سازش کلی است که برای حفط حیات عاشقانه زندگی تان به کار می برید

 

در زندگی زناشویی با هر گونه واقعیت ناخوشایندی باید مواجه شد و یا به اهمیت هیجانی و عاطفی آنها پایان داد. زوجها باید یاد بگیرند که درباره نیازهای همدیگر باهم تعامل داشته باشند و نسبت به یکدیگر ایثار کنند.

 

 

 

 مریم عطاریان



:: موضوعات مرتبط: جوانان , تفکر و اندیشه , زندگی مشترک , ,



مطالب مرتبط با این پست
.
لطفا روی خون شهدا پا بگذارید!!!!!
شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) تسلیت باد
شهادت غریبانه ی امام مسموم،جواد مظلوم(ع)برشماتسلیت باد.
دوستان التماس دعا
معلم !
مرد مقدس.
× مرد پلید ×
شوالیه
تا حـــــــالا خــــــــــدا رو ســــرچ کردی ؟؟!!
خدایــــــــــــــا
تربیت
بخش حدیث :
گاهی
وقتی در باز است...

آیت الله جوادی آملی در مقاله حجاب،حق الله است یا حق الناس؛نوشته اند:
هنوز با این گرانـــــے ها
حتما بخونید مطمئنم برایتان جالب خواهد بود!
حرف تا عمل
اشتباه !
حرام نیست؛ ولی...
برگرد...
میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا (س)
مردم چه میگویند؟!
خویش را گم کرده ام
مراقبت از عشق مهمتر از عاشقی است!
داستان کوتاه : تلاافی مرد از زنش
هرگز فکر نکنید
همیشه به خاطر داشته باشید:
همیشه بخند
وقتی
یک لحظه تفکر!

تولد انسان
عــادت کـردیـم
درد و دلهای خدا
راز هاآآآآ
ارزش...
درس زندگی!!!
آن سوی معنای واژه ها
عذرخواهی یک دقیقه‌ای
یک بازیگر
خوش شانسی
مهم نیست چه سنی داری
شرمنده ی نگاه تو
امام خامنه ای
دقت کرده اید آیا :
روایط دوستی به کجا ختم میشود؟!
با احساسم بازی نکن
بخوانیم و گوش فرا دهیم و جامه ی عمل بپوشانیم!



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: